1

Onderwerp: taart overzetten naar doos Help!!

hoi hoi

Ik ben nu ongeveer een half jaar bezig taarten te maken voor de leuk en soms voor een kennis. Nu is mijn vraag een beetje raar. Maar ik gebruik voor het bekleden van taarten de ronde draaischijf van de ikea. Maar Hoe krijg je mooi die taart van die schijf af en in de doos. Het is nog elke keer goed gegaan met maar ben als de doods dat het een keer mis gaat. Hoe doen jullie dat?

groetjes irene

2

Re: taart overzetten naar doos Help!!

De taart al op een onderplaatje maken. De taart gaat bij mij nooit zonder de doos in, ook omdat de taart er dan makkelijk uit gaat voor het showen en aansnijden.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

inderdaad karton eronder en op wippen met een pannekoek mes en dan overbrengen naar de doos
laat altijd een kand van de doos open tot taart erin staat dus schuif hem er in

4

Bij cookenco hebben ze grote platte schijven speciaal voor taarten, je kunt ze ook gebruiken om de schijven taart na het snijden van de verschillende lagen te verplaatsen, zit een soort van handvat aan.

Christine.

5

in mijn vriezer past die hele draaischijf dus je kunt als je geen onderkarton wilt gebruiken. de hele taart stijf vriezen en dan overzetten. maar inderdaad gewoon kartonnetje er onder al dan niet uitstekend.

6

Hier hetzelfde als Pooh.
Taart staat ook met plaat en al op de draaischijf (ook van Ikea).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Inderdaad op een onderplaat of anders de cakelifter van Wilton gebruiken. Echt een ideaal ding  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8 Laatst bewerkt door Dot (26-06-2010 06:27)

keukentje schreef:

Bij cookenco hebben ze grote platte schijven speciaal voor taarten, je kunt ze ook gebruiken om de schijven taart na het snijden van de verschillende lagen te verplaatsen, zit een soort van handvat aan.

die hebben ze af en toe ook bij de Xenos, daar kosten ze dan maar 75ct!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=53725

Groetjes, Dorothea.

[move]---> TD algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs