1

Onderwerp: mijn eerste topsy turvy

Dit is taart nummer 7 (als ik de tel niet kwijt ben).
Deze was voor mijn eigen verjaardag. Wilde het mezelf gemakkelijk maken en een vierkante oranje taart met m'n leeftijd erop.
Maar mijn man vond toch dat ik mezelf een uitdaging moest geven.
En aangezien ik het wel leuk vind om iets nieuws te proberen heb ik me gewaagd aan een topsy turvy. Ook hier heb ik het forum ter hand genomen.

Best gelukt maar is gedurende de nacht toch iets gaan schuiven.

Onderste taart: Bokkepootjesvulling en viervruchtenjam
Midden en Boven: Monchouvulling en kersenvlaaivulling.

Veel plezier met kijken en tips zijn altijd welkom.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QJYQMVUB.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GJYSAJ7N.jpg

2 Laatst bewerkt door myjo (18-06-2010 22:25)

Re: mijn eerste topsy turvy

Jammer dat je taart was gaan schuiven. Helaas heb ik hier geen tips voor je. Heb zelf nog geen topsy turvy gemaakt. Maar ik vind de taarten combinaties wel erg leuk en vrolijk. Oh by the way het jaar '74 is een goed bouwjaar ;). Ben zelf ook van '74 :D.

groetjes Marlies

3

jammer dat hij is gaan schuiven, maar hij ziet er nog steeds leuk uit

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

4

Heb je voldoende stokjes gebruikt voor ondersteuning en de taart steeds goed koelen tussen door ivm de warmte? Jammer dat hij is gaan zakken, op naar de volgende keer. Suc6!

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

5

Op youtube kun je filmpjes vinden waarin je ziet dat ze een inkeping bovenin de taart snijden, waardoor de volgende laag steeds rechtop komt te staan... Da's misschien een handige voor de volgende keer? Op mijn hyves staat zo'n flimpje (zie hieronder voor 't adres).

Ik moet zeggen dat ik het wel moedig vind hoor! Heb het zelf nog niet aangedurfd en ga daar eerst maar eens een workshop voor volgen denk ik :D

6

Rozemarijke schreef:

Op youtube kun je filmpjes vinden waarin je ziet dat ze een inkeping bovenin de taart snijden, waardoor de volgende laag steeds rechtop komt te staan... Da's misschien een handige voor de volgende keer? Op mijn hyves staat zo'n flimpje (zie hieronder voor 't adres).

Ik moet zeggen dat ik het wel moedig vind hoor! Heb het zelf nog niet aangedurfd en ga daar eerst maar eens een workshop voor volgen denk ik :D

Ja had ze wel gezien maar leek mij op meer werk, wat het volgens mij niet is....
Lichtelijk eigenwijs ben ik wel, maar wel genoeg stokkies en schijfies gebruikt, maar misschien had er een langere tussen gemoeten die de boel bij elkaar houdt en het tussentijds koelen was ook wel een probleem.

Wat betreft die moedigheid kan ik zeggen dat ie toch voor mezelf was, dus als ie echt zou zijn mislukt had ik dat minder erg gevonden als wanneer ie voor het eggie (lees een ander) zou zijn geweest.

Bedankt voor jullie leuke reacties

ik vind het wel heel cool dat je het voor jezelf uitprobeert en ook hier showt! Tsja van oefenen leren we alleen maar, de volgende keer heb je al wat extra puntjes waar je op kunt letten.
ik vind die onderste sierrand trouwens heel leuk!! Eentje om te onthouden ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs