1

Onderwerp: Verjaardag mega voetbal taart

Morgen tijdens WK verjaardag van mijn neefje Joeri. Een voetbaltaart dus. Gemaakt van een Blanda 28 cm. Heel gaaf om te doen zo'n bal.
Met dank aan de formules op het forum! ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8NBK373E.jpg

2

Re: Verjaardag mega voetbal taart

Mooi!!!!

Mag ik vragen hoelang die blanda 28 in de oven staat en bij welke temperatuur???

Die blanda 20 duurt hier 2x zolang als een springvorm 22 :/

3

Mooie vrolijke taart zeg!
En wat een werk, dat gras :Y

Groetjes
Deffie

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

geweldig! leuk met die grasjes op deze manier

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Mischa schreef:

Mooi!!!!

Mag ik vragen hoelang die blanda 28 in de oven staat en bij welke temperatuur???

Die blanda 20 duurt hier 2x zolang als een springvorm 22 :/

50  minuten oplopend van 150 naar 175 graden. ik had ook nog het staafje van de barbi-mold erin kunnen zetten, maar was ik vergeten. Hij was goed gaar.

6

Bedankt voor je antwoord!!

Nu laat ik voortaan het deurtje wel gewoon dicht ;)
Staafje van barbi mold, soort heatcore?!
Ik ga even zoeken!

7

Geweldig die voetbaltaart! En ook dat gras rondom vind ik een leuk idee!

Heb ff een vraagje, hoe heb je de bal bekleed...
Heb je hem eerst helemaal met witte fondant bekleed en daarna de zwarte vlakken erop gelegd?

Mij is nml gevraagd of ik een voetbaltaart wilde maken en aangezien ik nog niet zo heel veel taartjes heb gemaakt ga ik denk ik eerst maar eens een oefentaartje maken.

Groetjes

8

Sorry voor de late reactie, nee alle stukjes zijn los, de witte zeshoeken en de zwarte vijfhoeken. Ze hebben dezelfde zijdegrootte. Deze in afhankelijk van de bolomtrek. Deze formule heb ik ook van het forum gepikt....Er staat ergens een goede beschrijving hoe je het in word kan maken als je een mailtje stuurt, wil ik hem ook mailen.
De stukjes liggen los op de botercréme gepuzzeld. En ik heb marsepein gebruikt, ik en fondant gaan niet samen...

Rena schreef:

Heb je hem eerst helemaal met witte fondant bekleed en daarna de zwarte vlakken erop gelegd?

Mij is nml gevraagd of ik een voetbaltaart wilde maken en aangezien ik nog niet zo heel veel taartjes heb gemaakt ga ik denk ik eerst maar eens een oefentaartje maken.

Groetjes

9

wow, supergave supergrote voetbal

10

Geweldig  :thumb:

11

taartzooi schreef:

Sorry voor de late reactie, nee alle stukjes zijn los, de witte zeshoeken en de zwarte vijfhoeken. Ze hebben dezelfde zijdegrootte. Deze in afhankelijk van de bolomtrek. Deze formule heb ik ook van het forum gepikt....Er staat ergens een goede beschrijving hoe je het in word kan maken als je een mailtje stuurt, wil ik hem ook mailen.
De stukjes liggen los op de botercréme gepuzzeld. En ik heb marsepein gebruikt, ik en fondant gaan niet samen...

Rena schreef:

Groetjes

zou je me die beschrijving willen mailen ;) heb namelijk dezelfde blanda en ik kan zo 1,2,3 niet vinden op het forum