1

Onderwerp: bruidstaart invriezen?

Hallo allemaal,
even een vraagje voor over een tijdje.
Ik heb een opdracht om een bruidstaart te maken voor begin september. Het probleem is alleen dat ik eind augustus op vakantie ga. De taart moet dus van te voren gemaakt worden. Opzich geen probleem alleen......HOE TE BEWAREN???

De taart moet ongeveer 10dagen van te voren gemaakt worden. Dat wordt dus invriezen. Nu vraag ik me af:
- kan ik hem gestapeld en al invriezen?
- er komen van die zilveren pareltjes op. kan ik die mee invriezen?
- en kan alle vulling ingevroren worden of die ik sommige te mijden?

Alvast heel erg bedankt!!! Augustus lijkt ver weg maar met een verhuizing de komende maand vliegt de tijd!!!

Alvast bedankt,

Groetjes Michelle

Belangrijke dingen zijn nooit dingen

2

Re: bruidstaart invriezen?

Ik zou hem zelf niet gestapeld invriezen, maar in aparte delen vanwege het zakken met ontdooien. Dar zou ik wel bang voor zijn. Alhoewel als je decoraties doorlopen over de hele taart, wordt dat weer lastig....
Steek er in ieder geval alvast duvels in, als je apart in gaat invriezen.

Op de zilveren pareltjes heb ik geen antwoord en ik weet dat je bepaalde vullingen niet in kan vriezen, volgens mij is hier al een topic over en kun je even de zoekfunctie gebruiken.

Veel succes!

(Weet het bruidspaar wel dat de taart ingevroren wordt?)

3

Alvast bedankt voor je antwoord! Het bruidspaar weet dat de taart ingevroren wordt maar willen perse taart van mij ( ook al ben ik op vakantie). Wordt ook bij hun ingevroren dus moet al zoveel mogelijk gedaan hebben. Stapelen leek mij ook beter om na ontdooien te doen. BEdankt voor bevestiging!!

Belangrijke dingen zijn nooit dingen

4

Zilveren pareltjes zou ik niet mee invriezen: als die vochtig worden (condens bij het ontdooien) smelt het zilver eraf............

5

Lijst met vullingen die je kan invriezen is deze: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=91996