1 Laatst bewerkt door kikikikinka (17-06-2010 20:04)

Onderwerp: Taart dag van te voren maken?!

Hi, ik wil vanavond een taart maken, maar hij wordt pas morgen geconsumeerd. Kan ik de taart nu al afmaken en bekleden? Ik wil slagroomvulling doen en met fondant bekleden.
Moet ik hem daarna in de koelkast doen of op een droge "koudere" plek plaatsen? Ik zou het minder leuk vinden als de rest later allemaal salmonella heeft :D
Caroline

It's like heaven, only better:)

2

Re: Taart dag van te voren maken?!

Ja hoor,die kan je vanavond maken.Je moet hem wel daarna in de koelkast doen.En voor salmonella vergiftiging hoef je al helemaal niet bang te zijn.Volgens mij kan je dat alleen krijgen van rauwe eieren(als die besmet zou zijn).

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

3

Ik maak meestal de taart de avond van tevoren. Zo heb ik minder stress op de dag zelf. Zeker wanneer deze vroeg gehaald/gebracht wordt.

4

Ik maak hem ook de avond ervoor. Kan prima, als je hem maar in de koelkast bewaard. Ik zeg ook altijd tegen diegene voor wie de taart is, dat er een bederfbare vulling in zit en ze hem in de koelkast moeten bewaren, tot ongeveer een klein half uurtje voor ze hem aansnijden. Anders doe jij zo je best en dan verpietert hij alsnog.