1

Onderwerp: Houten douwels op maat maken?

Hoe maken jullie die houten douwels op maat? Ik doe het nu met een klein zaagje van mijn zakmes, omdat het met een hobbymesje toch wl erg lang duurde. Maar ideaal is het niet. Hoe doen jullie het?

*D

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

Re: Houten douwels op maat maken?

ik zet m vast tussen de bladen van een schaar en draai de schaar in rondjes erom heen. het laatste stukje breek ik...

liefs marieke

ik gebruik een kniptang/hobbytang die hebben ze bij de xenos

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

4

Een kniptang heb ik niet in huis, een schaar wel, dus die methode heb ik net even geprobeerd. Maar mijn huistuinenkeuken-schaar houdt de douwel niet vast, waardoor ik steeds opnieuw moet beginnen. Toch maar op jacht naar een kniptang dus...

*D

5

mariekepieke schreef:

ik zet m vast tussen de bladen van een schaar en draai de schaar in rondjes erom heen. het laatste stukje breek ik...

:Y

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

* toch maar eens in de gereedschapsschuur van manlief gaan neuzen*

Ik heb de kniptang gevonden, en dat had ik véél eerder moeten weten! Gaat echt superhandig!

Bedankt voor deze gouden tip!

*D

7

Ik knip ze door met een snoeischaar....aftekenen en knippen huppekee klaar :D

8

Ik gebruik ook een snoeischaar :Y
Maar voor je in de gereedschapskist gaat zoeken; wel eentje die ik er speciaal voor heb aangeschaft ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Ik heb een 'dedicated' snoeischaar. Vooral mijn lief moet altijd lachen als ik het over mijn dedicated snoeischaar heb. Die wil hij ook, maar dan voor het snoeien :D

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Ik heb ook van manlief een hele goede knipschaar gekregen,maar ze blijven soms nog door de kamer vliegen/schieten :lol:

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl