Onderwerp: Hello
Dag mede-taartenliefhebsters!
Ik ben Rixt, 25 en kom uit Groningen.
Sinds kort begonnen met het bakken, bekleden en decoreren van taarten.
Het begon in februari van dit jaar. Mijn schoonmoeder werd 50 en we lieten een taart maken door iemand hier uit de omgeving. Schoonmoeder was super enthousiast en had nog nooit zo'n mooi taart gehad!
Na verhuisd te zijn en een super mooi fornuis met oven te hebben gekocht en al enige tijd in bezit van een mooie Kitchen Aid mixer te zijn bedacht ik dat ik misschien ook wel zo'n mooie taart kon maken.
De eerste taart mislukte finaal, eindresultaat was prima, maar de cake wilde niet rijzen en uiteindelijk nog één cake gemaakt en die als top gebruikt om toch de taart te kunnen vullen. De taart was erg compact en lag zwaar op de maag.
Mede dankzij de hulp van mijn vriend zijn we nu zover dat de cake wel luchtig wordt!
Vorige week de tweede gemaakt ter ere van de 30e verjaardag van mijn broer, maar door de hoge luchtvochtigheid smolt de marsepein langzaam, Toen snel hier op het forum gekeken en na wat dingen gelezen te hebben een ventilator er op gezet en het nog redelijk kunnen redden. 's Avonds overhandigd aan mijn broer en die zei: "Mooi, dank je wel, waar heb je die laten maken?", dat was uiteraard een erg mooi compliment voor de tweede taart!
Hopelijk doe ik hier op het forum veel inspiratie op en mag ik (met hulp van man lief) nog vele taarten maken.
Groet,
Rixt