1

Onderwerp: help bij het kleuren van rode fondant

Hoi allemaal,

Kan iemand mij uit leggen hoe je rode suikerfondant kan krijgen. Ik heb wilton kleurgel/pasta. Heb er nu al een half potje in zitten en het blijft gewoon roze van kleur. Ik ben bezig met een auto die dus ferarri rood moet worden. Heb de klant al opgebeld of het ook een andere kleur mag zijn. Normaal gebruik ik voor rood marsepein maar dat lukt nu niet ivm noten intolerantie.

Het wordt nu al een andere kleur maar tips zijn welkom ik weet dat er ook rode fondant te koop is maar het moet toch ook zo kunnen.

groetjes irene

2

Re: help bij het kleuren van rode fondant

Misschien met een tikkeltje zwart erbij?

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Diep rood kleuren van rolfondant is bijna niet te doen met kant en klare fondant. Je moet dan zo ontzettend veel kleurstof toevoegen dat je fondant heel zacht wordt.
Marsepein is wel makkelijk rood te kleuren, en dan heb je ook veeeel minder kleurstof nodig.
De tip: diep rode fondant kant en klaar kopen. Dit geldt trouwens ook voor b.v. zwarte fondant.

Groetjes v. Annette.

4

Heeel donkerroze kleuren en dan in plastik verpakt een dagje in het licht laten liggen. Het kleurt nog door.
Het kan wel maar er moet wel veel kleurstof in.

Je kan ook evt achteraf dusten met rood poeder (als je dat hebt) .

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

5

Dat kan natuurlijk ook nog.....de roze auto nadat ie een beetje gedroogd is rood verven met de kleurpasta.

Groetjes v. Annette.

6

met de kleur "poppy red" van Sugerflair, hierbij doe je een klein beetje "claret" van  Sugerflair. zo maak ik altijd rood en dat is echt rood, rood.. misschien heb je er wat aan..

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl