1

Onderwerp: Rood-wit-blauwe vulling

Ik wil voor de wedstrijd aankomende zaterdag een WK taart maken, maar ik zat te spelen met het idee om er een rood wit blauwe vulling in te doen.
Maar alleen botercreme kleuren en dat dan gebruiken vind ik zo simpel, plus, ik wil altijd een tegenhanger voor zoet hebben(dus zoet en zuur, in balans)
Andere mogelijkheden die ik in mn hoofd had, waren Mona toetjes(maar dan krijg je zoveel verschillende smaken)
Of verschillende jams ertussen??

Of de taart gewoon twee kleuren bakken, een flinke klodder witte botercreme ertussen en de taart zelf dan rood wit blauw maken???

Hebben jullie ideen? of tips?Dank je wel alvast!

Fear can hold you prisoner, Faith can set you free.

2

Re: Rood-wit-blauwe vulling

Kun je hier iets mee?

http://www.omnomicon.com/rainbowcake

3

Jaaaaaa, zeker, dank je wel...
Vind trouwens die rainbow cake ook superkick, die gaat op de to-do lijst!
Dank je wel!

4

Ik haal m weer even omhoog, want ik heb net het kapsel gemaakt, maar hij is zwaar mislukt!!! Aan de bovenkant zit gewoon een krokat laagje, maar als ik er een prikker induw, dan is het gewoon nog nat...
Nu zal ik wel weer heel blond zijn geweest, dus als jullie me kunnen helpen, graag!
Ik heb gewoon Funcakes biscuit gemaakt en 3 delen van gemaakt, een deel rood gekleurd, andere deel blauw...
Dat over elkaar heen gegoten per kleur, maar na 5 minuten liep het al gemarmerd door elkaar..
Wat heb ik fout gedaan? Ben ik iets vergeten te doen??

5

[edit] Laat maar zitten, ik had hem gewoon wat langer moeten laten staan, want hij was wel goed aan het doorgaren...
Maar, ben blij dat ie mislukte, want het ziet er niet uit :lol:

6

Misschien een idee om bijv.

aardbeien jam (rood)
botercreme (wit)
en bosbessen (blauw)

te gebruiken ipv de biscuit te kleuren.

"Love is the flower you've got to let grow"

7

2 lage biscuits bakken 1 rode en 1 blauwe en dan botercreme ertussen, heb je ook rood/wit/blauw en dan als tegenhanger van het zoet lemon curd gebruiken als andere vulling, die kleur valt wel weg tegen het rood of blauw?

Say YES with joy. Say NO without fear.

8

Ik heb nu net een blauwe uit de oven...

Wat ik heb gedaan is het water vervangen door blauwe vloeibare kleurstof (van de Toko)...

Moet hem nog doorsnijden maar hij ziet er net zo uit als een normaal bischuit alleen is hij blauw...

Cakesbyme...

9

wow dat is gaaaaaaaaaaf!! mijn engels is niet zo goed maar doe je gewoon kleurstof door je beslag??

10

esterale schreef:

wow dat is gaaaaaaaaaaf!! mijn engels is niet zo goed maar doe je gewoon kleurstof door je beslag??

yep!  :Y

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

11

heb hem net gevuld hij is heel goed gelukt alleen een foto maken lukte niet...

Cakesbyme...