1

Onderwerp: Metronetwerk met food pens?

Hoi allemaal!

Ik ga binnenkort een taart maken voor iemand die terugkomt van een halfjaar Londen. Nu wilde ik op de taart groot het Underground-logo maken met ipv 'Underground' in de blauwe balk 'Welkom thuis'.

En het leek mij wel leuk om daaromheen en op de zijkant van de taart het metronetwerk van london (in versimpelde versie) te doen, omdat dat zo lekker kleurig is (zo ziet het er ongeveer uit: http://www.nootilus.com/bulletin/wp-con … be-map.gif )

Nou twijfel ik of dit wel te doen is met marsefond. het moeten wel mooie fijne lijntjes worden namelijk, en ik denk dat het met marsefond niet echt netjes en gelijkmatig wordt.. dus dacht ik, misschien kan het met gekleurde food pennen? Ik heb hier geen ervaring mee, maar denken jullie dat dat kan, en mooi wordt?

En kan ik de taart dan ook gewoon invriezen en paar dagen later weer ontdooien?

Wat denken jullie dat het beste/mooiste is? Graag jullie advies  :Y

Groetjes, Sanne

Re: Metronetwerk met food pens?

Ik zou het met fondant doen, in de sugargun.
Prijzig ding, maar wel ideaal!!
Met een foodpen moet je ook weer een aardig vaste hand hebben, en misschien ligt het aan mijn pennen, maar ik vind ze niet zo denderend werken op grotere stukken...

Leuk idee trouwens, ben benieuwd naar het resultaart :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Hm.. ik heb geen sugargun helaas.. zijn er nog alternatieven?

Weet trouwens eigenlijk niet eens zo precies wat dat is, een sugargun. Wat doe je daar in? 

Voordeel van het metronetwerk is dat het rechte lijnen zijn, die ik eventueel langs een liniaaltje zou kunnen trekken..

Maar.. meer ideeen?

4

Ik denk dat een sugargun bijna net zoveel kost als al die kleuren pennen ;)
En de sugargun kan je nog heel veel taarten gebruiken.

De sugargun is een apparaatje waar jet het fondant/marsepein in stopt en dan komt het door te knijpen aan de andere kant uit als sliertjes of lijntjes in allerlei maten en vormpjes.
Ideaal om haartjes te maken, de dunne sliertjes die je zo vaak ziet, mooie gedraaide slierten, etc. Echt een aanwinst die ik heel vaak gebruik!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Hm.. oke, het klinkt nu toch wel aanlokkelijk.. :P He shit, ik was nou net van plan om voorlopig niet meer zoveel geld uit te geven aan taarten :P O-)  Maar inderdaad, als ik 6 verschillende kleuren pennen a 3 euro per stuk moet kopen ben ik al bijna net zoveel kwijt..

Ik slaap er nog een nachtje over en dan bestel ik hem misschien wel..

Knijp je de slierten dan rechtstreeks op de taart trouwens? Of moet je ze er nog apart weer opplakken?

Groetjes!

6

Ik plak ze vast, maar als het vochtig weer is dan plakker ze ook wel vanzelf ;) .
Maar je smeert wat lijm op de taart en kan je de sliert er zo op de taart uitknijpen denk ik. Ik moet altijd alles eerst zien en wil het dan past vast hebben.

Groetjes, Ilonka

7 Laatst bewerkt door Sanniesnos (16-06-2010 13:20)

Okee.. ik ben alleen bang dat, omdat het hele dunne sliertjes moeten worden (dat kan wel daarmee, toch?), dat ze dan stuk gaan als ik ze nog weer moet overhevelen op de taart ;) dat ze doormidden scheuren enzo. Ze hoeven niet extreem lang te worden, maar toch...

8

Ik heb laatst een vlaggentjes lijn gemaakt met het dunste sliertje. Dat was rond de hele taart en die is niet gebroken ofzo. Dus het kan wel.
Kijk maar eens op mijn site onder mijn avatar. Bij mijn laatste taarten heb ik dat dinmg eigenlijk elke keer wel gebruikt.

Groetjes, Ilonka

9

Ik zou ook gaan voor de sugar gun... (ik heb een kleipistool, maar het resultaat is hetzelfde ;) ) Als je de investering te groot vindt, zou ik:

a) schilderen met kleurstof verdund met wat alcohol (of nog beter: rejuvenator spirit, want dat droogt sneller)

b) een printje bestellen en die op de taart maken als ik het toch niet zou aandurven (ik heb niet zo'n vaste hand)

Die foodpens ben ik absoluut geen fan van... :nooo: Echt een mooi resultaat heb ik er nog niet mee gehaald, ook niet bij anderen gezien trouwens :D

Als je een smoother hebt, kun je ook nog overwegen om de lijntjes daarmee te rollen. Is wat moeilijker, maar is wel mogelijk. Je krijgt ze dan in elk geval dunner en gelijkmatiger dan met de hand.

Ik zou me geen zorgen maken over brekende lijnen hoor, ze zijn behoorlijk soepel meestal. En als ze dan toch breken, maak je gewoon een nieuwe :) Een heel klein beetje water op een kwastje is genoeg om het lijntje vast te plakken, schilder een lijntje met water waar je het sugar gun-lijntje wilt, leg het daar netjes op en klaar.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Ik lag een beetje achter geloof ik :)
In ieder geval zeg ik hetzelfde als de dames hierboven  :Y

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/