1

Onderwerp: Fotoalbum in de website zelf

Hey allemaal,

Ik ben met mijn site bezig, en heb ook die van jullie zitten bekijken.
Een deel van jullie heeft heel mooi het foto album in de website zelf, dat je bv over de foto's kunt scrollen en dat ze dan vergroten of zichtbaar zijn.

Dit had ik voorheen ook met mijn site van webs.com

Nu heb ik de site bij one.com en werk met de webcreator, ik vind het niks om het uit te werken met alle codes, dan zoek ik mij rot.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe en wat.

Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen.

2

Re: Fotoalbum in de website zelf

bij mijn site zit t gewoon erbij dus kan je niet helpen..
Hoef alleen mijn foto's te uploaden..

3

ik heb de site gemaakt met Adobe Dreamweaver en daar kun je in combinatie met Fireworks een foto-album maken.

Groetjes, Dorothea.

4

hoi sonyaatje

als je je aanmeldt bij Yahoo (gratis en makkelijk) kan je een fotoalbum maken bij flickr. Als je dan even zoekt op badge en flickr op google vind je hoe je een je een fotoalbumpje op je site kan maken. Je hoeft dan alleen de code die ze geven maar te kopieren en plakken. Enig nadeel is wel dat bezoekers zo naar je flickr site gestuurd worden en dus uit jouw pagina gaan. Je kan ook googelen op flickr en slideshow. Dan kan je eenvoudig een slideshow op je site maken. Heb je wel weer dat bezoekers naar een andere pagina gaan. Maar misschien kan je er een tekstje bij plaatsen. succes

5

Hey,

Dankjulliewel,

Ik gebruik helaas geen fireworks dus dat plannetje gaat al niet door.

En t idee van rietje, dan heb ik dus in princiepe wat ik nu heb
www.designyourcake.nl

6

Hoi Sonja,

Als beginnend websitebouwer kan ik je het programma 'what you see is what you get' aanbevelen. Als ik me niet vergis kun je dit 30 dagen gratis proberen. (http://handleiding.wysiwygwebbuilder.com/)

Je kunt verschillende soorten fotopagina's maken, met pop-up, zonder pop-up, je kunt het zo gek niet bedenken. Je kunt van alles uitproberen, op F5 drukken en je ziet direct hoe het er op www uitziet. In het begin is het wel ff zoeken, maar als je het eenmaal doorhebt is het 'beslagje - taartje' ipv appeltje eitje..
Je mag een kijkje nemen op mijn sites, mail me dan even, die zet ik liever niet op zo'n groot forum.  ;)

7

hey Sonja,

Ik heb ook een site via one.com en heb hetzelfde probleem. Ik vind dat ook niet mooi dat het foto album in een apart venster wordt geopend. Ook zag ik dat bij jou de foto's eerst wazig zijn, dat heb ik ook  :s

Heb jij al van iemand gehoord hoe het wel kan. Anders hoor ik dat ook graag van je. Als ik zelf weet hoe het moet laat ik het jou natuurlijk ook weten :)

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

8

Hoi Hoi

Wij gebruiken voor de website What You See Is What You Get en is echt een geweldig programma ook voor een leek, lekker makkelijk en in het Nederlands.
Daarnaast gebruiken wij voor de foto's Jalbum en die draait dan via het bovenstaande programma en is helemaal makkelijk en mooi.
Succes met alles

Iedere taart van banketbakkersformaat

9

Hey Sonja, beetje laat maar ik weet inmiddels hoe het moet. Heb even contact gezocht met one.com. Komt ie:

Wat wij denken dat dan goed voor u zou werken is het in  het klein
embedden van de gallerij binnen de pagina:

Dat doet u door naar het album zelf te gaan via de browser, deze te
openen en dan ziet u links boven embedden staan daar klikt u op. u
kopiëert dan deze gehele tevoorschijn komende embedded code.

Hierna opent u de gewenste pagina in webcreator en gaat met de cursor op
de voor het album gewenste plaats staan. Dan klikt u op invoegen in het
bovenste menu en dan ziet u embedden staan. Als u daar op klikt
verschijnt er een pop up scherm waar u de eerder gekopieerde code in
kunt plakken. Voltooid u dan de stappen op het scherm en het album staat
op uw pagina.

Je moet hiervoor het album wel delen, zie achter je album bewerken en dan share: dit vink je aan.

Kijk maar eens op mijn site hoe ik het nu heb, als het niet lukt mag je me ook mailen!

Succes

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl