1

Onderwerp: invriezen

Normaal gooi ik mijn kapsels zo in de vriezer, maar het is me al een keer gebeurd dat als ik hem dan eruit ga en ga snijden, dat er een stukje in het midden niet gaar is en dan moet ik ineens op het laatste moment een taart bakken.

Wat denken jullie kan je een taart alvast in lagen snijden en dan in de vriezer doen?

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

2

Re: invriezen

Lijkt me wel dat het kan, je hebt alleen dan niet het voordeel van makkelijker snijden na het invriezen...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: invriezen

Sinds ik weet hoe ik die taartzaag moet gebruiken is dat geen probleem meer, hahaha. Denk dat ik het dan maar moet proberen, moet vrijdag twee taarten maken en 's avonds ben ik er niet, dus ik kan niet ineens voor verrassingen komen te staan!?!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

4

Re: invriezen

Laat even weten hoe het is gegaan...!

5

Re: invriezen

hahaha, zal je zien is de taart gewoon gelukt en mislukt ie omdat ik hem gesneden in de vriezer heb gegooid, maar ik laat het je weten Nicole.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

6

Re: invriezen

Zal je niet op korte termijn kunnen vertellen of het gelukt is, want ja hoor, in het midden was weer een klein stukje niet gaar, dus mag vanavond weer een  nieuwe taart bakken, maar nu met bloemnagel, die ik toevallig vandaag binnengekregen heb.

Maar goed, 2 brede stroken van de taart afgesneden en die in de vriezer gelegd  om daar maar een keer petit fours van te maken.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

7

Re: invriezen

Wat een pech zeg.

Op naar de volgende (en die gaat zeker lukken)  :)

Groetjes marlies

groetjes marlies

8

Re: invriezen

Ik snij m'n kapsel altijd al in lagen voordat ik hem in de vriezer gooi. Doe tussen de lagen dan wat vershoudfolie. Als hij dan uit de vriezer komt kan ik hem in een keer afwerken.

Enne Bien, HOE moet ik een taartzaag gebruiken dan? Heb er pas een gekocht maar de eerste keer dat ik ging zagen ging echt heel de taart stuk. Heb de rest dus weer met m'n broodmes gedaan.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

9

Re: invriezen

Ik hoop het wel, want het minst leuke aan taarten bakken is toch wel die 10 minuten mixen, bakvorm bekleden en wachten, hahaha

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

10

Re: invriezen

Hoi Bien,

Hoe werkt  de  taart zaag dan.
Want ik heb er 1 gezien zodat je 2 lagen te gelijk kan zagen?


Groetjes marlies

groetjes marlies

11

Re: invriezen

Ik heb er een die maar 1 laag per keer zaagt. Je legt je kapsel op een vlakke ondergrond en  gaat er al zagend doorheen. Soms moet je met een mes een klein beginnetje maken ( alleen bij de ronde). Maar ene hand op je kapsel en met die andere zagen, geen lange halen en rustig, maar snelle korte bewegingen en dan werkt ie perfect. Nog een keer proberen Naara, ik wilde hem na de eerste mislukking ook gelijk weggooien..

Marlies, die ene die twee lagen tegelijkertijd kan zagen, kan je daar ook zelf de hoogte van instellen, want dat moet ie wel kunnen hoor. Lijkt mij alleen dat met 1 'zaag' het  makkelijker gaat.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

12

Re: invriezen

Hoi Bien,

Nou dat weet ik eigenlijk niet.
Ik zal daar eens naar kijken.

Bedankt voor je uitleg.

Tot nu  toe heeft Herwin een hele goede timmermans oog  :)

En ik heb een groot brood mes. :)

Groetjes Marlies

groetjes marlies

13

Re: invriezen

hahaha, ja ik niet, daarom moest ik zo' taartzaag kopen, mijn lagen zagen er niet uit, hahaha

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

14

Re: invriezen

Er past hier geen taart in de diepvries......