1

Onderwerp: mijn taart blijft zweterig, help, iemand advies???

Van de week delen van een stapeltaart gemaakt, vond het al een drama met dat plakkerige weer, maar nu alles op elkaar gezet en nu blijft de taart zweterig...
taart is afgesmeerd me botercreme 1;1, bekleed met fondant met een klein beetje marsepein erdoorheen gekneed  voor de smaak.

hij staat voor de ventilator, maar betwijfel of dit de oplossing is...

IEMAND EEN GOUDEN TIP HOE DIT OP TE LOSSEN??

of gewoon de taart niet meer aanraken en zo afgeven vanmiddag? :s

kijk op www.carola-taartjes.hyves.nl voor mijn taartjes...
en bij deze iedereen bedankt voor de inspiratie en ideeen!

2

Re: mijn taart blijft zweterig, help, iemand advies???

Niemand de gouden tip?? :nooo

3

er kwam net ook een topic voorbij, inderdaad ventilator erop en niet aanraken en je vingers kruizen

4

Naar die gouden tip zijn we allemaal volgens mij nog op zoek ;) Maar inderdaad uit laten zweten en niet meer aan komen en idd heel hard je vingers kruisen dat het goed gaat !

Veel liefs Rafaëla

5

Brigitte schreef:

er kwam net ook een topic voorbij, inderdaad ventilator erop en niet aanraken en je vingers kruizen

dat topic hou ik ook in de gaten, doe ook alles wat daar in beschreven wordt, maar niks helpt :s
dan maar van koelkast naar koelkast...het is helaas niet anders!

buiten de koelkast laten staan, uiteindelijk droogt  hij wel op  :Y  maar als je hem steeds weer in de koelkast zet, krijgt je taart steeds weer een temperatuursschok en gaat hij weer zweten  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

tipsytaartje schreef:

buiten de koelkast laten staan, uiteindelijk droogt  hij wel op  :Y  maar als je hem steeds weer in de koelkast zet, krijgt je taart steeds weer een temperatuursschok en gaat hij weer zweten  :Y

maar er zit monchou bavarois in :/  ,maar ga hem vanacht in de schuur zetten, hopelijk is hij dan morgen een beetje bijgetrokken.
ben er helemaal sip om :( hoop dat het me niet weer een keer overkomt.

8 Laatst bewerkt door Boska (13-06-2010 08:38)

Ik liever geen taarten met koelkastvulling in deze tijd. Dat scheelt al een stuk, hoef je niet te koelkasthoppen  :)
En als de klant dan toch slagroom of bavarois wil zeg ik er bij dat de taart dan kan zweten door de temperatuursverschillen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Boska schreef:

Ik liever geen taarten met koelkastvulling in deze tijd. Dat scheelt al een stuk, hoef je niet te koelkasthoppen  :)

jup same here  :Y  ik gebruik sowieso liever geen koelkast vullingen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Ik gebruik ook et liefst buiten de koelkast vullingen.. maar ik moet zeggen de laaste 2 dagen heb ik weinig last van zwetende taarten gehad.  Het weer is een beetje bij gedraaid ;) 
En ik weet niet als et zo een goed idee was om jou taart in de schuur te plaatsen.  Bij mij moeder is de schuur echt niet lekker koel meer... en de meeste koelkast vullingen moet je bewaren rond 7 graden.