1

Onderwerp: vraagje over klein stapeltaartje

hallo allemaal,

Vanmiddag wil ik, voor het eerst,  een klein stapeltaartje maken: 2 lagen en de onderste ongeveer 15 cm. Nu vroeg ik me af, omdat hij zo klein wordt, of het nodig is om stokjes te plaatsen? En zouden jullie er wel kartonnetjes tussen plaatsen?

Hopelijk weet iemand snel het antwoord, wil zo aan de slag!

Dank je!

Elise

Re: vraagje over klein stapeltaartje

Het hangt ervan af wat voor taartjes het zijn en met welke vulling...
Toch zou ik zeker met dit weer geen enkel risico nemen en toch een kartonnetje en stokjes gebruiken, of rietjes!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

die kartonnetjes ertussen zijn onder andere zodat het makkelijk snijden is, anders snij je zo door 2 taarten tegelijk heen.

ik neem aan dat je bovenste taart dan 12cm of kleiner is, dan hoef je hem niet te stutten, vind ik

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Hoi,

Ik zou er wel stokjes in plaatsen, dat kunnen uiteraard ook eetbare stokjes zijn, bijv. Kitkat stokjes. En ik zou er ook een kartonnetje tussen plaatsen, anders krijg je problemen met het aansnijden van je stapeltaart.

5

Bedankt voor de snelle reacties! Snap nu de functie van de kartonnetjes. Ik wilde als vulling aardbeienbavarois maken.

6

Ik heb er nog geen ervaring mee, dus heb eigenlijk ook een vraagje: Als je er een kartonnetje tussen doet, blijft de bekleding van de onderste taart dan niet aan het karton plakken? Ik heb nl laatst op een feestje en daar hadden ze een taart besteld, een prinsessentaart op een grote ronde taart. Daar zat geen kartonnetje  tussen en voordat ze gingen aansnijden hebben ze de prinses eraf gehaald. Het resultaat was dat de bekleding grotendeels aan de onderkant van de prinses bleef plakken. Dus hoe zit dat met kartonnetje? Sorry, heel verhaal, maar wou het graag duidelijk uitleggen! ;)

Groetjes Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

2 kartonnetjes gebruiken, met de vetvrije kanten naar de taart toe.
sowieso heb je gewoon wel eens dat er wat blijft kleven, maar dat is bij iedere taart die je ook in de winkel oid kan kopen  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Dankje, Tirza, ben een stuk wijzer! :)

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja