1

Onderwerp: afsmeren van de taart

hallo allemaal,

Ik heb een vraagje (ik dacht dat ik het gisteren al had gedaan maar kan het niet meer terrug vinden :mad: )

Mijn vraag is alsvolgd hoe dik moet je afsmeren ik dacht altijd dat dit zo dun mogenlijk moest maar ik het ook gezien dat men dit vrij dik deed. Ik heb zelf gezien dat ze het in 2 fases deden (smeren-koelen-smeren) wie kan mijn hier tips over geven? groetjes ina

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

2 Laatst bewerkt door Dot (11-06-2010 06:37)

Re: afsmeren van de taart

als je taart van zichzelf al erg strak is en je bekleding niet te licht van kleur, dan kun je ook erg dun afsmeren, ikzelf doe het in 2 fases (soms zelfs 3, als het nog niet glad genoeg is..), afsmeren, gladmaken, koelen, verder gladmaken en eventueel bijsmeren, koelen en dan bekleden.

Groetjes, Dorothea.

3

Hallo,

Ik doe het dun, (geen centimeters dik)......ik smeer eerst een laagje aan de zijkant en dan aan de bovenkant. Probeer het zo glad mogelijk te doen. Dan zet ik de taart even in de koelkast, en dan even met een (warm) mes er weer bij langs, dan krijg je hem aardig strak in gesmeerd.
De dikte van de laag moet je zelf even gaan uit proberen. Genoeg smeren zodat de gaatjes/naden dicht zitten. Maar ik zou zeker niet te dik smeren. Het dient ook als plaklaag voor je fondant/marsepein, dus overal moet wel iets zitten. Moeilijk uit leggen hoor :Y  gewoon uitproberen.

4

Dot schreef:

als je taart van zichzelf al erg strak is en je bekleding niet te licht van kleur, dan kun je ook erg dun afsmeren, ikzelf doe het in 2 fases (soms zelfs 3, als het nog niet glad genoeg is..), afsmeren, gladmaken, koelen, verder gladmaken en eventueel bijsmeren, koelen en dan bekleden.

Goedemorgen,
Heel erg bedankt voor de tip ik heb nog 1 vraagje doe je hem in de koeling of de vriezer
groetjes ina

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

5

Koelkast :Y