26

Re: altijd loslatende cc papiertjes.....wie weet de oplossing?

Boska schreef:

Weer een lading gebakken en nu met Culpit   :grr:  :grr:  :grr:
Zou het aan het weer liggen??????

Ik heb vanochtend ook 12 cc's weggegooid omdat ze  zijn los gekomen van mijn culpit vormen,ik begrijp ook niet hoe dat komt,nog nooit eerder meegemaakt  :nooo

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht

27

Ik denk dat niemand een echt sluitend antwoord heeft. Het probleem is wereldwijd en niemand weet het.

28

sweet dreams schreef:
Boska schreef:

Weer een lading gebakken en nu met Culpit   :grr:  :grr:  :grr:
Zou het aan het weer liggen??????

Ik heb vanochtend ook 12 cc's weggegooid omdat ze  zijn los gekomen van mijn culpit vormen,ik begrijp ook niet hoe dat komt,nog nooit eerder meegemaakt  :nooo

O jee, ik wilde vandaag even langs mijn taartshop gaan, om Culpit papiertjes te halen omdat die idd bij mij nog nooit hebben losgelaten. en ik vandaag aan mijn 250 cc's wilde beginnen voor volgende week

Ik waag het er toch maar op, want zo te lezen is er niet direct een oplossing :s

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

29

bij mij laten ze eigenlijk nooit los... welk merk papiertje ik ook gebruik.
wel gebruik ik geen roomboter meer, maar margarine!
heerlijke cc's hoor! met papiertje ;)
en dan iets van 25 minuten bakken op 160 graden. niet hoger want dan rijzen ze veel te snel. nu blijven ze mooi plat.
en geen snijplank erop leggen als ze uit de oven komen, ik heb dan het idee dat je ze plat drukt waardoor het papiertje juist los gaat.

succes met de volgende lading!

30

chantal1980 schreef:

bij mij laten ze eigenlijk nooit los... welk merk papiertje ik ook gebruik.
wel gebruik ik geen roomboter meer, maar margarine!
heerlijke cc's hoor! met papiertje ;)
en dan iets van 25 minuten bakken op 160 graden. niet hoger want dan rijzen ze veel te snel. nu blijven ze mooi plat.
en geen snijplank erop leggen als ze uit de oven komen, ik heb dan het idee dat je ze plat drukt waardoor het papiertje juist los gaat.

succes met de volgende lading!

Ik gebruik wel roomboter maar verder bak ik het ook zo.
en idd nooit last van losgelaten papiertjes. En ik hoef ook geen plank te gebruiken ze zijn dan regelmatig gerezen. Met een hogere temp. krijg ik zo'n bult.

31

Ik ga dan proberen zo te bakken,ik moet toch a.s. maandag weer cc''s gaan bakken,dan ga ik gewoon met roomboter maar 25 min. op 160 gr. i.p.v. 20 min.op 180 gr.,ik hoop echt dat ga lukken,ik had best wel druk gehad met cupcakes afgelopen week,en dan met zo papiertjes drama was een eindeloze klus :grr:
Ik houd jullie op de hoogte hoe is gegaan... :Y

keep on dreaming...

32

Als je margarine gebruikt (al dan niet even opgepiept in de maggie), funcakemix, eieren op kamertemperatuur, niet te lang mixt, geen zorgen maakt over merk papiertjes, ze 21 minuten in de oven doet op 180 graden en daarna een bakblik erop kwakt heb je nooit last van loslatende papiertjes.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

33

Zoveel mensen, zoveel ideeën.
Ik heb tot nu toe altijd gebakken met Zaanse Hoeve roomboter, altijd de oven op 150 gr., altijd laten afkoelen in het blik, altijd de broodplank er op, altijd eieren op kamertemperatuur, tig keer met wilton papiertjes en tig keer met andere merken. Zelden had ik last van (gedeeltelijk) loslaten. En nu 3x drama.
Morgen moet ik er weer 72 bakken. Ga maar eens proberen om iets minder boter te gebruiken. Duimen jullie mee?  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

34

Ik heb er ook wel last van en heel veel last van gehad.
Ik gebruik de dr. oetker papiertjes meestal

Ik gebruik ook het recept van gelijke delen, en voeg alleen geen melk toe (want dan gingen ze bij mij ook los, en kwam er toen ik een keer de melk vergeten was achter dat ze toen niet los lieten)
Ik mix dan eerst de eieren lekker licht en luchtig....eerst even alleen de eieren, en op een gegeven moment dus luchtig maken met de suiker erbij in..... dan de boter erbij (ik gebruik van die vloeibare van blue band) en dan de rest erbij.

En ik vul nu juist met een ijsbollepel, want laatst eens geprobeerd met een spuitzak en toen lieten ze los. Zo raar......

Maar idd wat bij de 1 werkt werkt bij de ander neit........maf....

Groetjes Kirsten

35

Het ligt ook echt aan de Dr. OETker papiertjes!
Ik heb afgelopen week 150 cupcakes gebakken, De eerste lading met Dr. OEtker papiertjes. Driekwart liet los. Toen HEMA papiertjes die ik nog had liggen gebruikt. Bakken op dezelfde manier (vullen wel met spuitzak trouwens) en geen enkele cupcake met loslatend papiertje.

Afkoelen in de vorm lijkt mij ook een goed plan, maar dat kon bij mij helaas niet omdat ik steeds door moest met de volgende lading.

36

Ik gebruik alle soorten cupcake papiertjes, waaronder die van dr oetker; ik heb nooit last van loslatende papiertjes.

Ik doe trouwens ook geen melk in het beslag voor cc's.

37

ik heb er ook wel eens last van...
maar nu had ik van de week papiertjes besteld bij patschopgirl,
met voetbalthema, toen ik ze binnenkreeg dacht ik, dit wordt niks!
heel wijd en plat :S ze konden niet eens goed in mijn muffinvorm.
maar ik dacht, toch maar proberen...
nu zijn ze tijdens het bakken gekrompen lijkt t wel, en zitten ze keurig strak om het cakeje heen, ik ga er zeker meer van proberen!
(als mijn oude op zijn :S)

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

38

Ik gebruik tegenwoordig vaak de mix van home made. Hoef je alleen water aan toe te voegen. Het zijn lekkere cakejes en geen loslatende papiertjes.
Maar ik ken het probleem wel van de loslatende papiertjes. Kriegel wordt je ervan. Weet helaas niet waaraan het ligt.

Ik heb nooit last van loszittende papiertjes.
Ik gebruik altijd die gekleurde van dr Oe. Die van wilton vind ik persoonlijk iets te dun waardoor het papier wat vetter wordt.

Verder gewoon 150 gram van boter-zelfr bakmeel-bastardsuiker, 2 eieren, 2 zakjes van.suiker en scheutje melk. Even 20 sec mixen en ik doe ze met een ijsschepje in de vorm.
180graden (hetelucht) 16 minuten, even in vorm laten staan, maar zelf dat doe ik niet altijd (als ik er meerdere moet bakken).
Klaar! Geen papiertjes die loslaten.

Heeft ook trouwens ook niet te maken met manier van bewaren?
Ik dacht dat ik ze een keer in een koekblik had bewaard en het toen losging..?? weet het niet meer. Kan ook toeval zijn geweest, want had toen juist andere papiertje.

Verder weet ik het ook niet, op goed geluk elke keer maar weer dan.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

40

Nou, ik hoop dat ik het lek boven heb.

Gisteren weer 72 st gebakken, maar toen met 10% minder boter. Papiertjes van Wilton en van de Hema. ca. 30% laat los.
Vannacht gewoon slecht geslapen want vanavond hebben we een workshop cc's en van die loslatende papiertjes is natuurlijk geen gezicht.

Gevoelsmatig lag het toch aan de boter. De koeien lopen inmiddels buiten en door het gras eten is de samenstelling wellicht een beetje anders.
Dus net weer gebakken met half roomboter/ half planten margarine van AH. De papiertjes zitten nog vast!!!! 2e Lading staat nu in de oven. Ik hoop zo dat dit de oplossing is, anders bak ik nooooooooooiiiiiiiiiit meer cc's  :nooo

Verdwalen in zoetigheid

41

hoi

Zoals ik al had gezegd heb ik 36 cupcakes gebakken met jullie tips en.....de papier(cuppit) liet niet los  :lol: ,hier wat ik heb gedaan:

Ik heb minder roomboter gebruikt,voor 36 st.normaal 375 gr.,nu heb ik 325 gr. gebruikt,en mijn oven heb ik zo ingesteld:
25 min. op 160 gr. i.p.v. 20 min. op 180 gr.
Uit de oven,even een plank er op,dan gelijk uit de bakblik laten afkoelen.
Ik hoop dat jullie wat aan hebben met deze tips dat ik bij elkaar heb gebruikt! :Y
Sucsses iedereen

keep on dreaming...

42

Het kan misschien zijn wat Boska zegt, het weer??? Want ik heb hier nog NOOIT last van gehad, tijdje niet zoveel CC's gebakken, en eind vorige week en begin deze week lieten ze bijna allemaal los!! Misschien komt het dan idd door het rare weer...? Ik gebruik overigens niet de mix van funcakes, die vind ik helemaal niet lekker. Ik gebruikte het hummingbird recept voor red velvet.
Nou, ik probeer gewoon wat minder boter of half roomboter half plantenmargarine..!!succes allemaal

anniescakes.hyves.nl

43

Ik gebruik al jaren de cc-papiertjes van de Hema en nu hebben ze prachtige rood/witte gestreepte en gestipte.

vrolijke groetjes,

life is uncertain, eat dessert first!

44

Het ligt echt niet aan een bepaald merk. Ik gebruik alle merken zoals hema, wilton, xenos, culpit. Ik ben er nu van overtuigd dat het aan de boter lag. Ga voortaan alleen nog maar half om half bakken  :Y

Verdwalen in zoetigheid

45

Laat ze altijd in de muffinvorm afkoelen!!!!

46

Aapie23 schreef:

Laat ze altijd in de muffinvorm afkoelen!!!!

Yep, doe ik ook.

Verdwalen in zoetigheid

47

Zo gauw ze uit de bakblik kunnen laat ik ze afkoelen op een taartrooster. Vaak moet ik ze nog een keer gebruiken.

Ik gebruik altijd bleuband magarine..... nooit roomboter.

Misschien dat daar het verschil zit.

life is uncertain, eat dessert first!

48

ik heb de ervaring dat met margarine de cupcakes als ze uit de oven komen inzakken, met roomboter blijven ze mooi hoog en glad.

49 Laatst bewerkt door mniek (18-06-2010 21:04)

Ik heb afgelopen week 98 cc's gebakken en van de 98 papiertjes bleven er 98 gewoon strak om het cakeje heen. Ikke is blij dus.... :lol:

Ik gebruik papiertjes van Patisse en het recept van Nigella hier op de site alleen zonder melk. Gewone Blue Band margarine en alles op kamertemperatuur. Even mixen met de handmixer tot het door elkaar zit en dan vullen met twee lepels.

Volg je hart...want dat klopt!

50

Hoi, heb dit probleem ook, maar wisselend, ene keer gaat het helemaal goed en de volgende keer is (bijna) alles los. Heb al een keer hier gelezen dat je de cc's moet storten, dus niet met je handen aanraken direct na het bakken, maar dat gaat dus ook niet iedere keer op :nooo . Ik gebruik de funcake mix voor cc's, maar vind het zelf niet echt fijn "spul" lijkt soms alsof ze niet helemaal gaar willen worden :/ . Ga het recept wat hier vermeld staat maar eens uitproberen, misschien gaat het dan beter. Ben benieuwd of er iemand de! gouden tip heeft.

laat de moed niet zakken, lekker blijven bakken