1 Laatst bewerkt door Binkie1428 (10-06-2010 21:48)

Onderwerp: Ik spring zo wat uit mijn....wie heeft er ook zo`n last van dit weer?

Ik MOET gewoon ff mijn frustratie kwijt , ik heb voor deze week 3 bestellingen staan en die moeten allemaal morgen af zijn.
Had voor mijzelf gepland dat ik de taarten vandaag zou gaan bekleden........ NOU wat een kriem.

De botercreme laag smelt waar je bij staat..

NIKS maar dan ook NIKS lukte......alles is slap en plakt en scheurt en doet totaal NIET  wat ik wil.

Na 5 keer EINDELIJK het fondant erop te hebben gekregen, kan ik niet smoothen het plakt alleen maar.

Hoe gaan jullie om met problemen die ontstaan door dit warme weer en zo warm is het nog niet eens want het kan NOG erger :(   :( .

IK ZOEK HULP....alles maar dan ook echt alles kwa tips en trucs zijn welkom.
BEDANKT

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

Re: Ik spring zo wat uit mijn....wie heeft er ook zo`n last van dit weer?

[move]---> td algemeen

daar staat ook nog een ander topic met (nare) ervaringen :(

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Bedankt. :thumb:

4

hmmm, ik snap je helemaal. Ik heb gisteren een voetbalshirt bekleed met fondant en had de taart zo tegen de muur willen smijten. Ik dacht eerst dat het aan mij lag (1e keer met fondant zo'n grote taart gemaakt).

Vandaag moest ik 4 lagen stapelen en de taart had zo als thema 'bling bling;  kunnen hebben, hij zweette helemaal. Deze keer wel met marsepein bekleed want dat werkt lekkerder vind ik (omdat het al bekend is).

Ik heb geen tips, deel alleen frustratie...mijn taarten zijn niet naar tevredenheid door dit k*tweer!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

5

Hoi Judy ,

Bedankt voor je reactie, ik ben echt op van de adrealine ( zo schrijf je het volgens mij niet maar je begrijpt het wel hahaah).
Ik was al weer te snel met mijn eigen berichtje want ik las dat er heel wat dames bij een ander topic al hun frustraties al aan het weg schrijven waren.

Ik werk normaal altijd met fondant maar dit ging gewoon niet meer en toen heb ik er maar marsepein doorheen gedaan dit is toch stugger en dat werkte uiteindelijk na 3 keer wel.

Is het nou een taart die ik weggeef (ook dan vind ik het erg hoor ) maar hier word voor betaald en dat vind ik vreselijk het moet gewoon goed/perfect zijn.

Anders GEEF ik de taart nog liever weg.

6

Ik herken je frustratie!
Ik had er ook last van vandaag ook voor een betalende klant.
Ik had geen warm mes nodig om de bc glad te krijgen want hij smolt idd meteen... En het taartje bleef ook zweten, niet normaal.

Liefs, Zanoni

7 Laatst bewerkt door Binkie1428 (10-06-2010 22:15)

Hoe lullig ik het vind voor iedereen ben toch blij dat ik niet de enige ben, want soms twijfel ik daar wel eens aan  :(
Hoe doen die bakkerijen het dan zoals bv cake boss hebben die dan een enorme airco ???????

Ik bedoel maar het MOET  toch kunnen met dit weer anders is het gewoon bijna NIET te doen om een taart bestelling aan te nemen in de zomer maanden.