1

Onderwerp: rolfondant

hoi allemaal,

ik heb een vraagje.
in het boek hoe versier ik een lekker koekje? staat dat als je een taart met rolfondant  wil bekleden dat je eerst je taart met marsepijn moet bekleden.
klop dit? of is het helemaal niet nodig om eerst marsepijn er over te doen?

groejes morgan

klik hier voor mijn website.

2 Laatst bewerkt door ria (26-03-2006 18:28)

Re: rolfondant

Volgens de officiele manier, zoals voor trouwtaarten zou het wel moeten.
Maar het kan ook prima met

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

3

Re: rolfondant

Hoi Morgan,

De lagen marsepein en fondant die ze in het boek aanhouden zijn ook erg dik hoor. Hou er rekening mee dat als je dat aanhoudt het erg zoet wordt. Daar moet je van houden, maar de meeste baksters die ik hier lees rollen het een stuk dunner uit. Ik zelf ook, laatst had ik mijn fondant perongeluk wat dikker en ik vond het echt wel te zoet.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Re: rolfondant

Je kan ook een heel dun laagje marsepein ongeveer 2mm en dan een dun laagje fondant doen dan zit je op net 4 mm. Twee dunne laagjes faondant kan ook, dan moet je de eerste laag even een paar uurtjes laten drogen.
Dit heb ik ook net weer geleerd ;)
Dat wij nederlanders geen zoetekauwen zijn  is gelijk onze handicap. Want juist doordat wij dunner moeten werken voor de smaak , is de kans op lekken en gaten in je laag groter en trek je de zijkanten sneller stuk met glad strijken.  En door de dunnere laag zie de oneffenheden ook weer sneller :(

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.