1

Onderwerp: hulp bij slagroomtaart...

een collega heeft me gevraagd een taart voor haar dochter te maken, omdat ze geslaagd is voor haar examen.
maar... een slagroomtaart!! (10 pers)
dat heb ik nog niet eerder gedaan, en omdat t mijn eerste opdracht is wilde ik natuurlijk niet gelijk zeggen, dat kan ik niet...  :s

nu dus een paar vraagjes, ik hoop dat jullie mij kunnen/ willen helpen :)

- hoe maak ik stevige slagroom? (alleen klopvast erin, of is er een recept voor, kon nog niet echt iets vinden :S  :o )
- hoe lang van te voren kan ik hem maken? (ze heeft hem woensdag nodig maar zou hem graag eind dinsdagochtend al in huis hebben)
- ik zat er aan te denken om hem af te smeren met slagroom en dan toeven aan de rand te maken en  dan "iets"  :rolleyes:  in het midden te maken, vinden jullie dat dan slagroomtaart genoeg?
- iemand nog een leuk idee voor in het midden?  :lol:  :lol:

als ik nog meer vragen bedenk zet ik ze er zeker bij!

alvast bedankt!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

2

Re: hulp bij slagroomtaart...

Als je de slagroom dinsdag ochtend klopt en dus ook dan pas je taart vult en afsmeert is het geen probleem hoor.

Een slagroomtaart is altijd heel fleurig als er mooie rode aardbeien op liggen. Dus ik zou gewoon totaal afsmeren met slagroom en wat toeven aan de rand en in het midden een iets grotere toef.
Op de middelste toef 3 aardbeien en aan de randen om en om een aardbei.
In de overige toeven zou je bijvoorbeeld NL vlaggetjes kunnen steken.

Succes ermee

Hier is het ook spannend, mijn zoon hoort woensdag of hij geslaagd is.

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

3

bedankt voor je reactie!

dat is idd spannend!  :thumb:

kan je mij misschien nog verder helpen met een recept voor de slagroom, of in iedergeval hoe ik dat t beste aanpak?

:)

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

4

Je kunt evt de gezoete slagroom van Hollandia nemen (verkrijgbaar bij de Sligro) die is al wat steviger en als je er nog klopvast bij doet gaat het helemaal goed. De gewone slagroom kan natuurlijk ook en dan de richtlijnen van de verpakking aanhouden.

Wat ook lekker is en nog een beetje stevigheid is er mascorpone doorheen doen (recept staat links, aangevette slagroom).

Succes met je eerste bestelling!

5

thnx!
dit helpt me ook weer een beetje verder! :D

ik begin me al een beetje minder zorgen te maken ;)

6

Ik zou aangevette slagroom maken. REcept staat hiernaast. is hele lekkere en stevige slagroom super geschikt voor deze taarten..

Enkele voorbeeldjes van slagroomtaarten die ik heb gemaakt mischien heb je er iets aan

http://i160.photobucket.com/albums/t170/JoyceCollin/Oma1.jpg

http://i160.photobucket.com/albums/t170/JoyceCollin/John.jpg
http://i160.photobucket.com/albums/t170/JoyceCollin/Stephanie1.jpg

7

zou ook nogatine aan de zijkanten doen
geeft het wat meer "slagroomtaart"-effect ;)

@joyce: gaat het marsepein/fondant niet smelten door de slagroom?

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

8

Als je een goeie slagroom gebruikt (min. 35% en beter nog 40%) EN van een goed merk, dan kan je mooie toeven spuiten zonder dat een versteviger nodig is. Ik doe nooit versteviger erin voor taarten die ik privé maak. Bij de bakker doen ze dit enkel bij heet zomerweer, en niet elke bakker doet dit trouwens. Ik hou niet van wat jullie 'aangevette' slagroom noemen, want dan gaat net dat effect wat ik van slagroom wil, verloren. Maar dat is smaak hé. Ik vind chocoladeschilfers aan de zijkant het lekkerst. Bresilienne (of nougatine) hou ik voor mokkagebak.

9

bedankt voor de tips allemaal dames!  :thumb:

en joyce84, bedankt voor de foto's!
dat is idd ongeveer wat ik zelf ook in gedachten had :D

ze wilde de taart graag gevuld hebben met banketbakkersroom en chocolademousse hoe vinden jullie dit? iets aan toevoegen?
en ze is gek op chocola, hoorde ik, dus ik d8 aan iets van chocola aan de buitenkant....

10 Laatst bewerkt door rietchy (11-06-2010 07:56)

Als je geen aangevette slagroom wilt maar toch iets steviger dan moet je in plaats van kristal suiker, poedersuiker gebruiken.
Ik gebruik voor de zijkanten altijd witte chocolade krullen

Ik heb evt. ook prikkers voor geslaagde, dus mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.

http://www.bouwhuis.com/shop/images/g26.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HDQUE6FN.jpg

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.