1

Onderwerp: Vraag over diverse cupcakes bakvormen

Ik ben nu al een tijdje aan taarten maar wil me nu ook gaan wagen aan de cupcakes.

Ik heb net even de binnenkant van mijn oven opgemeten: dat is krap 40 cm en dan zit ik tegen de metalen geleiders aan. In de webshop is de muffinvorm die ik graag zou willen hebben 40 cm breed. Zou dat passen? En kan de vorm evt. in de geleiders geschoven worden? Het is natuurlijk het makkelijkst om 12 tegelijk te bakken ipv 6...

Ik lees ook wel dat een aantal mensen siliconen bakvormen gebruikt. Zijn deze ook zo breed? En hoe lang is de baktijd van de siliconen vorm?

Bedankt vast voor je antwoord!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

2

Re: Vraag over diverse cupcakes bakvormen

Mijn bakblik van de webshop (wilton) past in mn combi magnetron, maar ik zou zo even de maat niet weten. Ik ben geen fan van siliconen, maar dat is ieder voor zich.

Elke oven is weer anders, maar ik kan geen twee blikken in één keer kwijt, hij zou tussen de geleiders passen, als ik daar niet net een uitsparing zou hebben :S

Maar over die van wilton ben ik uiterst tevree!

Groetjes, Linda

3

Hoi Linda, wat een supersnel antwoord!

Heb jij die waar 6 of 12 cupcakes in passen? Die van 12 die ik bedoel is nl. 40 cm breed.

Groetjes, Petra

4

Ben in tegenstelling tot Linda wel helemaal fan van siliconenvorm, zij het enkel voor cupcakes. Mijne van de Action gehaald, voor 12 stuks... Helemaal handig!

5

Ik heb hem waar er 12 ingaan! Snel hè, hoezo verslaafd  :lol:

Groetjes, Linda

6

linda78 schreef:

Ik heb hem waar er 12 ingaan! Snel hè, hoezo verslaafd  :lol:

:lol:

Groetjes, Petra

7

V!cky schreef:

Ben in tegenstelling tot Linda wel helemaal fan van siliconenvorm, zij het enkel voor cupcakes. Mijne van de Action gehaald, voor 12 stuks... Helemaal handig!

He Vicky, hoe lang moet deze vorm ongeveer in de oven?

Groetjes, Petra

8

Petra68 schreef:
V!cky schreef:

He Vicky, hoe lang moet deze vorm ongeveer in de oven?

Bak de mijne 7 min op 150°, 7 op 160° en 7 op 180° (ongeveer), beetje in de gaten houden, je ziet dan wel of ze langer of minder lang de oven in moeten...

9

Ik heb een metalen vorm, echt mijn kindje, ik heb het ding al sinds ik 16 ben of zo (toen was ie van mijn moeder, maar ik gebruikte hem). Helaas zag ik dat de verf het begeeft, er komen roestplekjes op, dus ben ik aan een nieuwe toe. Daarom lees ik even mee :)
Ik las al een tip om twee siliconen vormen te kopen en bij een een reep af te knippen, dan passen er in sommige ovens 20 tegelijk in.

10

Voordeel van de siliconen vind ik dat de CC's mooi smal van boven zijn en blijven. De metalen vorm vind ik vaak te wijd.

11

Weet niet of dit nog gelezen wordt, maar... ben ook op zoek naar een geschikte cupcake vorm.
Siliconen of het gewone blik... Vraagje over de siliconen vorm van de Action: ik heb hem gezien, maar hij lijkt in vergelijking met andere silicone vormen zo slap. Is het wel een goed iets? En zet je zo'n silicone vorm op het rooster, of op een dichte bakplaat?
Alvast bedankt voor je reactie!

12

sunblock schreef:

Weet niet of dit nog gelezen wordt, maar... ben ook op zoek naar een geschikte cupcake vorm.
Siliconen of het gewone blik... Vraagje over de siliconen vorm van de Action: ik heb hem gezien, maar hij lijkt in vergelijking met andere silicone vormen zo slap. Is het wel een goed iets? En zet je zo'n silicone vorm op het rooster, of op een dichte bakplaat?

ik lees even met je mee want dat vond ik dus ook!

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

13 Laatst bewerkt door Petra68 (22-09-2010 18:06)

sunblock schreef:

Nou, dit topic heb ik toen geopend omdat ik ervaringen wilde lezen, en nu kan ik jullie melden dat ik de siliconen van de Action heb (een blauwe) en hij bevalt me echt prima!! Je zet de cupjes erin, tot tweederde vullen en perfect hoor!

Wel heb ik em nog maar 1x gebruikt, en het is heeel stom, maar ik weet niet meer of ik em nou op de bakplaat gezet heb of op het rooster, ik denk de bakplaat...

Groetjes, Petra

14 Laatst bewerkt door V!cky (22-09-2010 21:34)

Heb ook de CcBakvorm van Action (zeer tevreden) ik zet 'm gewoon op het rooster, maar bakplaat kan ook wel denk ik...

15

Ik heb de cc bakvorm van Cook&Co.Niet duur en ik vind hem perfect.
Ik ben ook niet zo van de silliconen vormen.Sterker nog....ze mislukken bij mij als ik daar in bak.Maar ja...ik zal wel iets verkeerd doen.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

16

Ik zet mijn siliconen Xenosvormen altijd op het rooster.
Nog nooit mislukt... wat gek toch he, al die verschillen.

17 Laatst bewerkt door kwebbeltje (23-09-2010 15:16)

en ik heb de metalen van de xenos. dan kan ik 2 bakplaten van 12 stuks in de combi oven bakken, dus 24 te gelijk. en luie ikke heb gewoon 4 bakblikken (kost een drol) dus als de 1e 2 er in zitten kan ik de 2e 2 alvast vullen en direct achter elkaar de oven in ;) deze vormen zijn alleen wel ietsiepietsie kleiner als bijv, die siliconen van de xenos, maar daarvan kon ik er maar 12 te gelijk bakken.... voor deze vorm gebruik ik overigens de bakpapiertjes van de sligro maat 45/25, dat zijn witte in een verpakking van 1000 stuks. lekker voordelig en ze blijven bij het bakken mooi, strak, fris en wit van kleur.
http://94.100.116.18/1110100001-1110150000/1110142701-1110142800/1110142728_5_mpDR.jpeg
vorkje ligt er natuurlijk voor de sier, heb nog nooit iemand een CC zien eten met een vorkje :lol:  :D
ik hoor trouwens verder niemand kagen over dat ze iets kleiner zijn hoor, maar daar tegenover staat dan weer dat mijn prijsjes ook ietsiepietsie kleiner zijn  :lol:
owja, de onderste gaat op de bakplaat en de bovenste op het rooster...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

18

ik heb zowel de siliconen van de action en de metalen van de xenos :D ik ben veel tevredener over de metalen, die cupcakejes zijn altijd een stuk mooier dan de siliconen-versie.

(over de slapheid van de siliconenversie: zet vóór het vullen je vorm al op het rooster/bakblik en schuif dat in 1 keer in de oven. de gevulde siliconenvorm op een rooster manouvreren is nogal eens een kliederboel ;))

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."