Onderwerp: Een spoed opdracht voor een collega
Ik kreeg gisteren de vraag of ik voor vandaag een klein taartje (15cm) wilde maken voor een collega. Ze krijgt vanavond bezoek.
Ja dat moet lukken dacht ik. Heb alle spullen in huis dus wat kan er mis gaan.... nou dat moet je nooit denken dus
Gisteravond eerst eten na thuiskomst van het werk, toen de afwas. Kindjes moesten ook in bad. Kom in erachter dat de finale van het blok kwam
helemaal vergeten. Oke bak ik de taart om 22:00 uur. Mislukt mijn taartje! Hij kwam niet uit het bakblik
Ben maar naar bed gegaan en vanochtend maar weer gebakken.
Taartje komt nu goed uit het bakblik! Ik bc, slagroom, bbr en jam gemaakt/geklopt.
Vullen en afsmeren gaat ook goed
Toen kwam het bekleden. Had ik de witte fondant te dun uitgerond dus je zag alle lijnen in de taart
Ik wilde een chique taart maken met de ruitjes patchwork ding die ik net nieuw had.... ---> geen succes! (als iemand weet hoe dat werkt, please let me know!)
Nog maar een dun laagje witte fondant uitgerold en nu is de taart dus dubbel bekleed, maar geen lelijke lijnen meer in de taart.
Ben ik de taart aan het versieren begint hij toch te zweten... en niet zo'n beetje ook.
Hier is dan toch het eindresultaat:

tips, trucs, en opbouwende kritiek zijn zeer zeer welkom!

De fondant laat ik ook iets dikker dan dat ik normaal zou doen.
Heb de hebshop ontdekt en dat smaakt naar meer spulletjes.