Re: Toch nog een vraagje over zwetende taarten.

Fijn, dan zal het vast veeeel beter gaan :)
Hoe is jouw taartje geworden? Die van mij staat er al op, maar ik hem hem met m'n blonde kop in de verkeerde topic gezet.... Sorry!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

27

zal m zo even verplaatsen dan :)

die van mij... tsja, de onderste 2 lagen staan nu op elkaar, de 3e staat los. maar ik heb het idee dat ik steeds meer de dowels van laag 3 zie.... :( ja ik zit er nog eens even naar te kijken en ik ga die dowels eruit halen en verkorten, ik vind dit niet leuk!!!! :nooo

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ik ook niet, moet vandaag ook weer aan de slag....
Succes met je taart, het zal vast toch een prachtig geval zijn!

https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

29

Toch nog wat goed nieuws, het waait hier behoorlijk, dus alles tegen elkaar opengezet en tijdens mijn klaag sessie op het werk, kreeg ik spontaan een oude ventilator aangeboden, die op het werk toch maar lag te verstoffen. Dus het maken zal nu hopelijk allemaal goed gaan.

Nu nog hopen dat het morgen nog beter taart weer is dan zal het vervoeren ook meevallen.....

Misschien een optie voor het weerbericht, ipv pollenweer taartweer :think:

Liefs Sannie
Droom niet alleen van grootse dingen, maak ze waar!

30

Gisteravond ook drama hier en ik had ook al lopen zoeken op het forum maar in verkeerde rubriek gekeken (bekleden)
Ik had de taarten weer aardig droog kunnen krijgen voor de ventilator dus had ik de 3e op de 4e gezet met dit resultaarrrrt
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FYNP3Y4J.jpg
Wat ook opviel met taart voor de ventilator drogen, dat in fondant kleine scheurtjes kwamen. Net of brak het een beetje. Denk dat voluit voor de ventilator zetten als ze zo nat zijn ook niet een goeie oplossing is..................uitdroging?

Natuurlijk heb ik alle taarten snel in de koelkast gezet en uit frustratie laptop uit en zitten balen op de bank. Toen ik me bedacht Jol321 haar hulp in te schakelen. Laptop weer aan en drama mail gestuurd. Gelukkig was ze nog online en blijft voor mij Jol123. Ze kwam met oplossing de taart te ontleden en dun over te kleden. Aangezien ik de 3e al op de 4e had gezet zat ik daar toch een beetje tegen aan te hikken maar toch haar advies gevolgd.
De 3e is nu ook wat gaan rimpelen met ontleden en die ga ik zo ook overkleden. De onderste ziet er veel beter uit dan toen ik Jol mailde. Zelf was ook nooit op die oplossing gekomen en ik ben dan ook blij dat ik Jol nog kon bereiken en dat ze ook een oplossing had. Mijn dank is groot!!!!
Het weer hier was vanochtend niet echt verbeterd maar nou is het wat meer begonnen met waaien en ik heb dan ook alle deuren en ramen tegen elkaar open. Strax verder met de taart, half 8 wordt ie gehaald :S

Stress verhaal uit Friesland

31

Oh Smarianne, wat een drama!!!!
Ik heb vanmorgen nog een taart gemaakt en uitgeprobeerd met ventilator. Bruidstaart staat nog in de koelkast.
Die andere taart uit de koelkast gehaald en voor de ventilator gezet. hij zweet minder erg als de bruidstaart gisteren deed. Dus met een half uurtje toch de bruidstaart maar eruit en voor de ventilator zetten. Ga ik meteen maar de zilveren parels opnieuw doen, want die zijn door al het vocht ook niet echt zilver meer.
Ohhhhh, als dat allemaal maar goed gaat. Half drie moet ik m wegbrengen.

32

Zet um op en ik duim echt voor je. Zo frustrerend allemaal. 'k hoop dan ook dat het bij jullie meer begonnen is met waaien.
Strakjes voor weerbericht op tv vertelden ze dat we morgen nog zo'n dag hebben :(

oh oh..ik moet ook verder met mijn taart.........bah bah bah......wat hebben we een leuke uit de hand gelopen hobby  :s

33

Ik kom hier ook effe klagen...wat een kl&$#*&@^#te weer om een
taart te maken!!!!!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

34

Oooooh meiden, wat heb ik met jullie te doen !! Vind het echt vreselijk, dat je zo je best doet, alles gewoon goed doet en door externe factoren het gewoon niet lukt. Ik moet nog gaan bekleden, wel marsepein, dus hoop, dat ik er geen/minder last van heb (en het is maar verjaardagstaart). Merk het wel aan de gumpaste: normaal binnen een korte tijd keihard, nu nog steeds (te) slap. Heb nog tot morgen, dus gaat wel lukken verwacht ik, maar het is absoluut merkbaar.
Meiden, zet 'm op !!!

Groet, Jolanda

35

Stiekem moet ik toch ook een beetje lachen hoor, wat een 'drama' kan je toch hebben van een hobby (in mijn geval hobby tenminste).

Nou, ik ga met de ventilator en deuren en ramen open in de keuken zitten, hopelijk vergaat het lachen me niet :lol:

Liefs Sannie

36

ga ook effe mee zeuren hoor... dat die vochtigheid maar snel weg mag zijn..

Ook bezig met een taart (is al een bizarre opdracht van de klant uit.. taart vlinder vorm bovenop fondant rondom chocola  :x ) het zweet toch wel heel erg.. minder is als woensdag gelukkig..

zit hier nu wel in een potdicht huis.. deuren dicht rolluiken omlaag... morgen een ventilator halen volgende week heb ik eigenlijk geen tijd voor drama's  :s
Voor alle andere dames heel veel succes met t weer !

37

manlief heeft de ventilator van zolder gehaald! is nu heerlijk....

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

38 Laatst bewerkt door linda1 (11-06-2010 15:50)

Nou meiden, die van mij is weggebracht. Ging gelukkig goed, niets ingestort. Maar het zwart van mijn taart, jeetje mina joh, wat was dat zacht. Toen ik de ventilator erop had, kwamen er een aantal stippen en lijntjes een beetje los. Ik heeeeel voorzichtig aangedruk, maar het was bijna vloeibaar. Inpakken kon ook niet, wel geprobeerd, maar veel te bang dat er iets werd aangestoten. Dus zo in de auto.
Dit is echt een leer voor de volgende keer, al zou ik niet weten wat ik dan anders zou doen.
Echt in ben nog nooit zo zenuwachtig geweest, stond bijna te janken. Sjaken als een rietje, zelfs voor mijn examens tig jaar geleden heb ik dit niet gehad. Ik ben zooooooo blij dat ie nu daar staat. Hij ging daar ook weer de koeling in. Heb het verhaal over de luchtvochtigheid maar uitgelegd, hij wist ervan. Hij wordt vanavond pas aangesneden, terwijl ik dacht om een uur of 4 vanmiddag, daarom had ik m er ook uitgehaald. Het wit was ook zo goed als droog, maar dat zwart dus niet.
Nou ik ben benieuwd naar de reactie van de bruid en gom, ook weer spannend.
Meiden allemaal hartstikke bedankt voor het duimen en meeleven. Voor degene die nog met dit drama zitten, ik ga ook voor jullie duimen hoor.

Ga m nu even plaatsen in de juiste rubriek.

39

Gelukkig heb je het achter de rug Linda! Zal gelijk even kieken, want inmiddels ben ik wel nieuwsgierig geworden!

Liefs Sannie

40

ik zeg: http://www.pixmania.nl/nl/nl/968653/art … 1214e.html

of een ander model, maar even voor het idee. Hoor via via goede verhalen over zo;n apparaat, ramen en deuren dicht en binnen een uur is je kamer ontvocht.

linda, fijn dat je er van af bent! pfff.... spannend hoe de taart zich zal houden, maar goed dat is nu jouw zorg niet meer.

ik heb hem ook net weggebracht. Ik kwam erachter dat ook de bovenste taart flink was uitgezakt, hij was gewoon over het cakeboard heen gezakt... :S ik heb heel snel foto's gemaakt, niet de allermooiste foto's maar het ging om het idee, ik wilde zo snel mogelijk weer weg.
zal ze zo ook even plaatsen.

groetjes Tirza     

41 Laatst bewerkt door smarianne (11-06-2010 16:08)

Ook ik heb um klaar en gelukkig sloeg het weer wat om....ventilator dr weer op en toen waren ze zomaar droog.
Ben nou niet ontevreden maar het is beslist niet mijn strakste.
Hij staat hier nu nog in de keuken op tafel omdat het hier gewoonweg het koelst is momenteel met de ventilator dr bij. Deze joekel kan ik in de doos niet kwijt in de kalkoest. Heb al gemailt en hoop dat ze hem zo komt halen anders moet ie zomaar blijven staan tot half 8 :S
Hij is nu tenminste droog
Zal hem strax ook even plaatsen

..........ut is hier zelfs zo koud in de keuken nu, dat ik met kippevel op de armen zit en zo een vest aan ga trekken...... :+

42

hallo meiden,

ik zal ook maar even klagen, gisteren een combitaart maken voor de verjaardag van mijn neefje en schoonzus. Al het marsepein gekleurd en uitgerold etc. Optillen om de taart te bekleden en.... :mad:  :mad: aan de mat blijven plakken, scheuren, zo zacht als kauwgom...

pfff het ging echt allemaal niet. Toen ik de ondertaart bekleed had ging die hup de koelkast in, toen de 3D cars nog maken. Ook weer ellende. tjonge jonge wat dat weer allemaal voor effect heeft.

Gisterenavond kwam mijn broer hem ophalen, ik heb uitgelegd dat vanwege het weer het marsepein ontzettend aan het zweten was en dat het daarom zo glom en plakkerig was..
Maar gelukkig vond mijn broer de taart gewoon prachtig en was hij er helemaal blij mee.
Gelukkig ging hij bij hem ook direct de koelkast weer in en was de taart voor vanmiddag.

groetjes
marjolein

43

pff ben blij dat ik geen taarten heb dit weekend, maar eigenlijk heb ik er op deze manier nog nooit last van gehad.
Ik vul altijd met bc zeker met dit weer, koel ze twee uur en bekleed ze dan. Daarna maak ik ze meteen af en stapel ook meteen en zet ze weg op een vrieselement onder een omgekeerd bakblik.
Als het erg warm is laat ik de ventilator op een afstandje draaien maar niet rechtstreeks op de taart en ik heb nog nooit een zwetende op niet uitgeharde taart gehad eigenlijk.
Maar misschien ook gewoon geluk en maak ik ze net op de betere dagen :lol:

Ik bedoel trouwens dat het koelelement onder het bakblik gaat en niet de taart :lol:

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

44

Jeetje wat een drama hier...................ik zal voor jullie duimen dat het allemaal goed afloopt met de taarten.

45

Hmmmm. Heb die van mij nu net gestapeld in de koeling staan...
Durf hem er niet meer uit te halen als ik al deze verhalen zo lees  :nooo

Ga zo de klant maar bellen dat ze morgen hier het feestje komen vieren  :D  O-)

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

46

vandaag is al beter dan gisteren hoor... dan weet je dat vast

en 'savonds en voor al 'snachts is het op zn hoogst. 'smiddag is het het laagst. morgen 55% dus lijkt me goed te doen  :Y

groetjes Tirza     

Vandaag ging alles echt prima, nergens last van! Volgens mij was sowieso de luchtvochtigheid vanmiddag al een stuk minder, en vandaag heb ik geen zwarte fondant. Die was het ergste!!

Ik ben benieuwd of jullie taartjes het allemaal overleefd hebben...

48

Was maar een grapje  :P  Hier is het ook goed te doen, nergens last van  :D

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

49

gisteravond ging het wel goed...maar had rode fondant en deze plakt nooit aan mijn mat en deze keer wel. bleh :/ , heb je dan twee keer heel dun bekleed.
ik moet vandaag weer met rode fondant werken dus ben beneuwd hoe dit gaat. alleen hij zweet wel heel erg aan de achterkant (waar hij dus niet droogde van de ventilator) :grr:

Be in love with what you have

50 Laatst bewerkt door kokkie (12-06-2010 09:29)

linda1 schreef:

Echt in ben nog nooit zo zenuwachtig geweest, stond bijna te janken. Sjaken als een rietje, zelfs voor mijn examens tig jaar geleden heb ik dit niet gehad.

Nou dat heb ik nou ook altijd als er iets flink tegenzit bij zo'n taart... wat een hobby, pffffff!!
Ben wel blij dat ik het ook eens van een ander hoor, hoef ik me dáár in ieder geval géén zorgen meer over te maken, hahaha!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...