1

Onderwerp: [SPOED] BC vraagjes

Ik wil vandaag een taartje (2 kapseltjes van 16cm doorgesneden en opelkaar) vullen en bekleden. Onverwacht heb ik minder tijd dan verwacht. :(

Nou moet ik de bc voor het afsmeren nog maken. Kan ik die boter in een keukenmachine laten luchtig kloppen? En zo ja met welk "mes"? Ik heb zo'n "gewone" keukenmachine van Philips.

Nog een bc vraagje: de 1e keer had ik 250gr boter en 500 gr poedersuiker. Nou zei mijn vriendin dat zij altijd 250 gr van beide gebruikt dus 1:1. Lijkt mij persoonlijk lekkerder, maar ik hoor graag jullie advies.

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: [SPOED] BC vraagjes

ik weet niet of je bc-mix heb? dan staat hier het recept
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/3 … ème+(mix)/

de boter even uit de koelkast leggen zodat het een beetje zachter wordt.
eerst mix en water mixen, laten rusten in de koelkast en daarna de boter erbij mixen. goed mixen.

en 1x botercreme (dus 250gr boter) is volgens mij genoeg voor de 2 taartjes.
maar dat weet ik niet 100% zeker.

succes!! laat even weten of het gelukt is.

Groetjes, Franka

3

Helaas, de mix heb ik niet. De boter is inmiddels al wel lekker zacht dus dat deel zit mee. ;)

Het bc recept dat ik gebruik komt van www.felicitaartjes.nl (erg lekker hoor), maar er gaat dus 2x zoveel poedersuiker in als boter. Volgens mij vriendin (die mij met het taartenbakvirus heeft besmet) kan het ook met 1 op 1 maar ik heb geen idee hoe dat gaat voor afsmeren. De vorige keer vond ik het wel erg poedersuikerig smaken... ;)

4

Ik heb het nog nooit geprobeerd om botercreme in een gewone keukenmachine te mixen.
Volgens mij werkt dat niet, dat zijn immers messen en geen kloppers.

Voor het afsmeren doe ik ook verhouding 1:1, dus een pakje boter en een grote bus poedersuiker (dus 250 gram).
En dat werkt prima, het is wel zoet natuurlijk, maar niet té zoet.
Géén BC-mix van de webshop dus; gewoon 1:1 voor het afsmeren.

Veel succes
Marjolein

5

thnx marjolein. ik weet het dan alleen als je wel de mix hebt :o

ik gebruik trouwens ook geen keukenmachine maar gewoon een mixer. werkt prima.

succes

Groetjes, Franka

6

Afsmeren inderdaad met 1:1, niet met de mix (bevat water, geeft risico op smelten van je marsepein/fondant, alhoewel het bij velen ook goed gaat)

En die keukenmachine............messen doen het werk niet echt, toch met een mixer proberen? En minimaal 10 minuten mixen zodat het lekker luchtig wordt en wit........

Je kan eventueel een smaakje aan de BC toevoegen, gebruik hier soms aardbeismaak van patidess, lekker............of afsmeren met chocoladepasta?

7

Jullie zijn geweldig zo snel als jullie reageren!
Ik ga zometeen de bc op basis van 1:1 maken mét de handmixer.

Had gepland dat ik het grootste deel van de dag de tijd had, maar helaas moet ik een grote offerte maken voor mijn vriend (en hem straks bij de garage ophalen). Waarom nou net vandaag...  :grr:

Mijn MMF heb ik om half 8 vanmorgen al gemaakt, die kan nu rusten en straks voor het eerst kleuren. *helpie*  :D

De kapseltjes heb ik net gesneden en de vulling is onder controle, dus op zich.... ;)  Als het resultaat een beetje acceptabel wordt komt er uiteraard een foto.  :Y