1

Onderwerp: zwetende bruidstaart...

De eerste keer sinds ik aan het taarten ben dat ik zo'n zweet taart  heb....jeetje wat een stress..want dan zie je helemaal alles op dat wit...
Mijn taartenkeuken is gedeeltelijk onder de grond dus best wel koel,maar de taart zweette behoorlijk... dus toch de fan erbij gezet...
Helaas door het zweten niet zo strak enzo als ik zou willen en alles plakte..... ik ben er (te) lang mee bezig geweest... Maar ik hoop dat de moeder van de bruid (die heeft de taart bestelt) toch tevreden is met de taart voor haar enige dochter!

Onderste is gevuld met frambozen jam,champagne creme, frambozen creme en framboosjes.
Middelste is een chocokapsel gevuld met caramel,mokka creme en chocolade mousse.
Bovenste is gevuld met aardbei jam,slagroom merengue creme en verse aardbeien.
http://i23.photobucket.com/albums/b394/conny4u/bruidsbestelling10juni005.jpg
De topper die er morgen bovenop komt staat er gezellig naast nu ;)
http://i23.photobucket.com/albums/b394/conny4u/bruidsbestelling10juni009.jpg

En nog wat cupcakes..het zijn brownie cupcakes met slagroom merengue creme.
http://i23.photobucket.com/albums/b394/conny4u/bruidsbestelling10juni002.jpg

dank je voor het kijken en tips zijn altijd welkom

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

2

Re: zwetende bruidstaart...

mooi geheel! en die merengue creme zou ik ook een keer moeten maken. maak je het met eiwitpoeder of gewone eiwit?

Be in love with what you have

3

heel erg leuk... en met dit weer is taarten maken eigenlijk geen hobby meer  :grr:

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

4

prettygem schreef:

mooi geheel! en die merengue creme zou ik ook een keer moeten maken. maak je het met eiwitpoeder of gewone eiwit?

ik gebruik de eiwit poeder... is makkelijk om te maken hoor...
en ik had hier de slagroom patidess smaak aan toegevoegd... echt lekker.....

Kom je morgen ook naar Nicole??

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

5

Hij ziet er wel heel mooi uit !!! :Y

6

ik moet even de recept gaan zoeken om de merengue creme te maken. hoe maak jij die?
ik kan helaas niet komen...moet werken  :( .
misschien zien we elkaar wel een ander keertje..ik ga kijken wanneer we misschien weer gaan freubelen.

7

Hij is leuk!
Ik moet zo ook nog een bruidstaart voor morgen doen :|  Zit het alsmaar uit te stellen, maar heb nu boven de airco op hoog staan, hoop dat het helpt.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8

conny4u schreef:

ondanks dat je taart zweette vind ik hem super mooi  :thumb:
tot morgen bij nicole  :D

Lekker feestelijk rond.....

9

joyce1982 schreef:
conny4u schreef:

ondanks dat je taart zweette vind ik hem super mooi  :thumb:
tot morgen bij nicole  :D

gezellig... tot morgen

10

prettygem schreef:

ik moet even de recept gaan zoeken om de merengue creme te maken. hoe maak jij die?
ik kan helaas niet komen...moet werken  :( .
misschien zien we elkaar wel een ander keertje..ik ga kijken wanneer we misschien weer gaan freubelen.

jammer....
ik gebruik het 1 2 3 recept en ook het  1 2 2 recept

dus 20 gram eiwit poeder + 120 ml water  (140)
280 gr suiker
280 gr roomboter   of het dubbele voor de 1 2 3

11

volgens mij word het gezellig morgen :Y  vergeet niet het moois te posten en die merengue creme...doe je alles omkiepen en mixen of hoe werkt dat?
trouwens heb je nog reactie gekregen van anouk?  :think:

12

prettygem schreef:

volgens mij word het gezellig morgen :Y  vergeet niet het moois te posten en die merengue creme...doe je alles omkiepen en mixen of hoe werkt dat?
trouwens heb je nog reactie gekregen van anouk?  :think:

het recept staat hier bij recepten (vullen) merengue creme
volgens mij staat er zelfs een filmpje bij
Ik heb sinds kort voor au bain marie zo'n speciale pan met dubbele bodem..van een webwinkel...ideaal..zo veel makkelijker dan een schaal in een pannetje.

Ja ik had nog een reaktie gehad ,dat ze er heel blij mee waren en zeker tot de volgende keer..dus wie weet... ;)

Ja ben benieuwd morgen..weer wat nieuwe gezichten denk ik..
heb er zin in...
groetjes

13

ik ga gelijk kijken bij het recept...oh en dan ga ik gelijk googlen voor een au bai marie pan.
wat leuk dat ze heeft gereageerd! dat beloofd veel meer opdrachten  :Y
veel plezier morgen !!!

14

Schattig! Ik word wel zenuwachtig van jullie gezweet, moet er vrijdag ook weer één maken... Ik denk dat ik de ventilator vast klaarzet!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

15

ik vind hem ondanks het weer erg mooi hoor!

toch een vraagje over dat eiwitpoeder. doe je dit dan samen met het water en de suiker op het vuur (au bain marie) en dan kloppen? of hoeft het dan niet op het vuur omdat het poeder is??

ik heb het vanochtend met eiwitten gemaakt, maar vind dat wel een beetje eng ivm salmonella

Maar top taart hoor :thumb:

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

16

Hij is prachtig !!  :thumb:

17

he wat jammer. Maar toch ziet hij er best mooi uit hoor. Lief die roze bloemen!
Hoop dat ik dr strax geen last van heb. Begin vanavond met bekleden....kalkoest maar niet te hoog en ventilator dr gelijk maar op......

18

Tsja het zweten,het houdt bij deze dagen niet op,maar vervelend is het wel voor de taart,die er trouwens schitterend uitziet,ook je cc's,top! :thumb:

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl