1

Onderwerp: Slagroom (SPOED)

He hallo even een snel vraagje, mijn taart staat te wachtn:)

Ik wilde net slagroom kloppen, maar halverwege ging het schiften......
Komt dit doordat er iets te warm is? mn gardes of de slagroom zelf ofzo? f komt dit ergens anders door?

Alvast bedankt!

Re: Slagroom (SPOED)

Als je kom te warm is en de garde's ook heb je zeker snel kans op schifting.

Ik zou het dan zeker ook niet meer gebruiken en gewoon nieuwe maken met een goede koude kom en garde's.

Vind ik zelf nog steeds het lekkerste werken.

En was de slagroom verder nog wel goed?
Kan het natuurlijk ook aan liggen.

SUCCES  :thumb:

Het leven is wat je er zelf van TAART.
groetjes Linda.

3

Ik las ergens op internet dat te lang door kloppen ook zorgt voor schiften,.. maar ik was pas net bezig met de mixer...

zal ik het dan voor de zekerheid met de hand doen?
Of zou iedere mixer dit moeten kunnen doen?

Ik baal enorm, ik maak nml een slagroomtaart haha :grr:

4

Iedere mixer zou het moeten kunnen. Alleen gaat het met een mixer sneller als met een handmixer.

Ik heb me slagroom altijd in de koelkast. Uit de koelkast in de mixer en erbij blijven.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Van die pakjes houdbare slagroom zijn niet op te kloppen als ze niet echt goed koud zijn, weet niet of het daar misschien aan kan liggen?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Het waren inderdaad houdbare pakjes....
Ik had er gelukkig nog 3 en heb ze in de koelkast gezet.
Toen even met de handmixer geklopt en het laatste stukje met de hand. Het is gelukkig allemaal nog weer goed gekomen.
Morgen de taart maar even proeven:D

Bedankt voor de reacties!!

7

chymera schreef:

Ik las ergens op internet dat te lang door kloppen ook zorgt voor schiften,.. maar ik was pas net bezig met de mixer...

zal ik het dan voor de zekerheid met de hand doen?
Of zou iedere mixer dit moeten kunnen doen?

Ik baal enorm, ik maak nml een slagroomtaart haha :grr:

als je slagroom te lang klopt, dan wordt je slagroom gelig en begint hij naar boter te smaken. Ik gebruik altijd een goeie kwaliteit slagroom (Debic of Campina) van 35 of 40%. Zeker die van 40% klopt in in no-time op. Ik klop hem machinaal op tot hij bijna stijf is, de rest doe ik met de hand.

8

Als het warm, broeierig weer is, is het moeilijk om slagroom te kloppen. Als je slagroom, kom en klopper goed koud zijn wil het wel lukken. Maar bij mij gaat het vaak fout.

9

Idd, alles goed koud bij warm weer. Bij mij is het nog nooit mislukt, maar ik gebruik dan ook nooit een goedkoper 'huismerk'. Ik zweer echt bij mijn merken met een lichte voorkeur voor Debic (speciaal voor horeca en bakkerij).

10

Nou ik gebruik altijd die van de Aldi en die is ook nog nooit mislukt.

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

11

CakeStudio schreef:

als je slagroom te lang klopt, dan wordt je slagroom gelig en begint hij naar boter te smaken.

Dat is ook precies hoe boter gemaakt wordt  ;)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

12

nou ik heb net hazelnoor creme gemaakt.

slagroom geklopt,alles goed,en op het moment van het hazelnootpasta erbij doen,ging het denk ik schiften,hij is een beetje korrelig.maar er zitten dn ook hazelnoten in.

komt het nog goed in de koeling???

offe is dat te riskant?

inmiddels niet meer beginnend,maar al best wel een goede taarten prinses,ik ben alleen geen held in foto s plaatsen

13

Nona Manis schreef:

nou ik heb net hazelnoor creme gemaakt.

slagroom geklopt,alles goed,en op het moment van het hazelnootpasta erbij doen,ging het denk ik schiften,hij is een beetje korrelig.maar er zitten dn ook hazelnoten in.

komt het nog goed in de koeling???

offe is dat te riskant?

Hazelnoot creme maak ik altijd door hazelnootpasta door de botercreme te doen. Weet dus niet hoe het werkt door de slagroom.

14

oow sorry hazelnoot mouse

inmiddels niet meer beginnend,maar al best wel een goede taarten prinses,ik ben alleen geen held in foto s plaatsen

15

Nona Manis schreef:

oow sorry hazelnoot mouse

Oow oke, die heb ik nog nooit gemaakt, dus kan je daar niet mee helpen

16

De praliné-pasta van Callebaut gebruiken ! Zeeeeeer lekker en geen stukjes.