1

Onderwerp: Invriezen beklede en gedecoreerde taart

Ik wil volgend weekend een taartje maken die ik pas op de donderdag erna (17/6) nodig heb. De taart wil ik daarom invriezen.
Ik werk altijd met marsepein. Welke vulling kan ik daarbij gebruiken. Het liefst zou ik after eight vulling gebruiken, kan dat met invriezen?
Ik heb geen taartdoos, maar wil de taart in een pedaalemmerzak invriezen. Kan dat ook?

Graag ook tips wat betreft invriezen en ontdooien.

Er is altijd wel een reden om een taartje te maken!
groetjes Ellen

Re: Invriezen beklede en gedecoreerde taart

Je kan een gedecoreerde  taart prima invriezen, in een pendaalemmerzak blijft hij een paar weken goed.

Er is hier op de site volgens mij een lijst met vullingen die je kunt invriezen. Moet je even zoeken bij de zoekfunctie...

Hoop dat je hier wat aan hebt...

Er is altijd wel een reden voor taart...
www.taartendaan.hyves.nl

3

Misschien kun je hier even lezen. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=50433

Over de aftereightvulling weet ik het niet. Heb ik nog nooit gemaakt.

Volg je hart...want dat klopt!

4

Monique, bedankt voor het doorsturen van de link. Ik weet nu in ieder geval dat ik de taart gewoon in een zak kan invriezen.

Blijft nog wel mijn vraag over de vulling. Als ik bij de zoekfunctie 'invriezen' intik, krijg ik geen enkel bericht. Doe vast iets fout, want ik weet dat er best wel topics over invriezen bestaan.

groetjes Ellen

5

Je MOET een vinkje zetten bij bijvoorbeeld taartdecoratie algemeen of vullen. Anders doet de zoekfunctie het niet.

Volg je hart...want dat klopt!

6

Vries de taart niet in een zak in, maar eerst gewoon "kaal" en daarna pas verpakken in een zak. Ontdooien dan weer zonder zak.
Ik heb ook nog nooit aftereightvulling gemaakt, maar als je een vulling maakt op basis van botercrèmemix is het prima in te vriezen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

mniek schreef:

Je MOET een vinkje zetten bij bijvoorbeeld taartdecoratie algemeen of vullen. Anders doet de zoekfunctie het niet.

Bedankt, stom dat ik dat over het hoofd gezien had.

groetjes Ellen

8

Aftereightvulling kun je prima invriezen! Succes met je taart!

9

Karin09 schreef:

Aftereightvulling kun je prima invriezen! Succes met je taart!

Fijn om te weten, mijn zoon krijgt volgende week donderdag de uitslag van zijn examen en dan lukt het natuurlijk niet meer om nog een taartje te maken. Vandaar dat ik het zondag wil doen. Hij is dan nog met zijn vader met vakantie en zien ze er dus niets van.
En de after eight vulling vond hij vorige week errrruuug lekker, vandaar dat ik die het liefste wilde gebruiken.

Ik ga het gewoon doen.

groetjes Ellen

10

vragen over invriezen/ ontdooien

[move]---> taartdecoratie algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs