1

Onderwerp: Uit de koeling in een hete tent?

Wie heeft hier ervaring mee?

Het schijnt twee weken, volgens de voorspellingen, net zulk weer te worden als vandaag.

En nu lijkt het me niet echt fijn voor die taarten om zulke temp.verschillen te krijgen. Hij staat toch gauw een uur klaar voor de gasten komen.

Dus wie heeft dit eerder meegemaakt en hoe hielden de taarten zich. Ik zou nl niet willen dat de bc eronderdoor komt druipen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

Re: Uit de koeling in een hete tent?

nou jolan, ik heb hem vandaag ook flink geknepen, stapel van 3 hoog gemaakt en vervoerd in een bloedhete auto zonder airco, 3 kwartier rijden en vervolgens nog 1 uur op tafel in een stik-benauwd en wederom bloedheet bejaardentehuis, maar hij zat nog steeds retestrak in zn velletje!!!  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Hmmmm ... in principe moet 't natuurlijk kunnen, maar ik zou d'r ook niet blij mee zijn. Ik zou in ieder geval op safe gaan met 't stutten en dus gebruik maken van de separator plates en hidden pillars. Daar rusten de taarten goed op en dan zal de zacht wordende vulling in ieder geval denk ik minder snel gaan uitpuilen.
Verder wil je de taart natuurlijk gewoon zo koel mogelijk houden. Misschien is het een idee om onder de taart van die grote platte ingevroren koelelementen te plaatsen. Dan wordt de taart zeg maar van onder af toch nog gekoeld.

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

4

De taarten, alle 13 pffffff, komen op standaards. Dus hoeven niet gestut te worden. Dat scheelt al wel.
Maar koelen gaat dus ook niet.

Over de vulling, zwitserse room, ga ik van de week maar even bellen.

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

jolanda71 schreef:

oe ja, daar zou ik me ook niet fijn bij voelen!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

jolanda71 schreef:

De taarten, alle 13 pffffff, komen op standaards. Dus hoeven niet gestut te worden. Dat scheelt al wel.
Maar koelen gaat dus ook niet.

Hmmm .... dan zou ik 'm denk ik gewoon echt zo'n beetje stipt voor 't aansnijden neerzetten, maar ja ... dat is natuurlijk ook best stressen.

En die vulling ..... goed plan dat bellen :D

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

glashill schreef:

Verder wil je de taart natuurlijk gewoon zo koel mogelijk houden. Misschien is het een idee om onder de taart van die grote platte ingevroren koelelementen te plaatsen. Dan wordt de taart zeg maar van onder af toch nog gekoeld.

Dat heb ik ook een keer gedaan, met die platte koelelementen (vd Blokker)! Was wel een uitkomst :) want de taart was gevuld met aardbeienmousse, en die was dus een keer eerder met zulk warm binnen no-time 'gesmolten', niet leuk :S en met die koelelementen onder je cakeboard blijft de taart prima gekoeld denk ik!

'I love it when a cake comes together'

jeetje, dertien taarten en dat met die warmte...
zwitserse room lijkt mij ook geen goed idee.
succes!

liefs marieke

9

Nou ik heb gebeld en ik moet doen wat mij het beste lijkt.

Dus dat word een bc creme. Alleen welke? Ik heb al veel gelezen over de merenque bc. Is deze nu echt erg lekker als vulling. Geen hap boter die je proeft??

10

Ik heb het vrijdag nog gehad.  Uit de koeling ook daarna onder een tent. Ik heb fotos gekregen van het bruidspaar en de taarten zijn goed gebleven.
Zelf heb ik het in de tuin moeten afwerken en dat was geen pretje. Toen de koeling in en toen in de tent.  Ik had ze allemaal gevuld met bc-mix.

11

is banket room wel een veilige vulling om te stapelen?

12

Meringue botercreme is heerlijk als vulling. Absoluut geen hap boter. Zeker niet als je er nog een smaakje aan geeft (dmv aroma of toevoeging van (witte) chocopasta oid.

13

ik heb laatst als vulling M BC 1:2:2 gebruikt, vanille smaak met verse aardbeien erin, heerlijk!
vind sowieso M BC lekker :D

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

14

ouafae schreef:

is banket room wel een veilige vulling om te stapelen?

Ja hoor, alleen even uitkijken met de warmte, de taart met manketbakkersroomvulling moet in de koelkast.

De taarten van Jo zijn trouwens al af, de bruiloft is geweest.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

15

ow verrek oud topic :P
achteraf gezien wist ik dat ook wel
ze heeft volgens mij de fotows getwitterd :P

ik slaap nog even verder ;)

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

16

dank je pooh

17

Tja, mijn ervaring is minder goed. Bij mij stond de bruidstaart een keer in een tent. Het was de bedoeling dat hij er maar een uurtje zou staan. Toen besloten ze om de taart als dessert te geven na het eten en heeft de taart uiteindelijk bijna 5 uur in de hete tent gestaan  :s
Niemand heeft bedacht dat de taart hier niet beter van werd  :think: .
Toen is de taart wel gaan smelten en hebben ze de taart toch maar snel in stukjes gesneden.
Ik had ze nog zo gewaarschuwd  O-)

groeten Annemieke
Cake It

18

Ik ben toch reuze blij dat het vorige week was en niet vandaag. Want dan waren de taarten er indd ook niet beter op geworden.