1

Onderwerp: Botercreme

Ik heb vorige keer botercreme gemaakt en heb bona boter gebruikt, zeiden ze bij de taarten winkel in rotterdam. Ik heb er maar gewoon poedersuiker door gegooid totdat ik hem zoet genoeg vond. Maar wat zijn de verhoudingen nu eigenlijk. Kan je er bijvoorbeeld dan ook nog exra cacoa door gooien om er chocolade boter van te maken. Weet iemand dat? Dan als tweede laag bijvoorbeeld ook een laag de bokkenpootjes vulling erbij doen?

Groetjes Jojanneke

2

Re: Botercreme

Als ik botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Botercreme

nou de csi op rtl 5 al gezien dus maar aan het bakken geslagen, het kapsel staat nu in de oven en net de botercreme met cacoa gemaakt. Even gesnoept maar jammie jammie. Heb geloof ik nog kersenvlaai vulling in huis dus ga het daar mee maken straks. Ben benieuwd. Heb nu ook een rond bakblik dus ben benieuwd of het in het midden zacht blijft. Zet hem straks nog even wat hoger en dan hopen dat het midden gaar is. Zie andere onderwerp.

Groetjes Jojanneke

4 Laatst bewerkt door Naära (01-07-2007 20:10)

Re: Botercreme

Volgens het recept hier op de site moet je gelijke delen boter en poedersuiker gebruiken. 150 gram margarine, 150 gram roomboter, 300 gram poedersuiker.
En dat kan je delen of vermenigvuldigen, net hoeveel je nodig denkt te hebben.
Ik maak hem altijd op deze manier en vind hem heerlijk!

Water in de mix lijkt me niet echt prettig als je het gebruikt als tussenlaag voor de marsepein.  Of smelt het dan niet?

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

Re: Botercreme

nou de taart is al af, zie bij de taarten showen onder rood witte taart

Groetjes Jojanneke