1

Onderwerp: First impressions siliconen vorm

Heb geprobeerd te zoeken, maar krijg echt 0 hits... zal wel iets verkeerd doen, want kan me voorstellen dat de vraag al eerder is gesteld.

Maar heb net een siliconen mold van First Impressions binnen. De muziekversie, nu is dat muzieksleuteltje zo'n priegelig klein ding en zijn die siliconen zoooo flexibel... hoe krijg ik daar in godsnaam een mooie marsepeinen muzieksleuteltje van?! Want ik moet vrij had drukken om het echt er IN te krijgen en die siliconen wijken meteen uiteen. Of zijn er handige tips voor (zat zelf te denken om het miss maar met fondant te doen en die even op te warmen ofzo, zodat ik het er bij wijze van spreken bijna in kan gieten - maar ik vind marsepein lekkerder)

Forget love, I'd rather fall in chocolate.

2

Re: First impressions siliconen vorm

Wat helpt is de mold eerst in de vriezer te leggen.

3

Ja die tip had ik wel eens gehoord (mn voor het eruit halen, maar zal idd andersom ook wel werken)
Punt is dat ik er vrij veel wil hebben, dus dan is het weer niet heel handig omdat het dan wel erg veel tijd kost.. Ik heb inmiddels ook geprobeerd hem te "vullen" met warme fondant door een spuitje... 't blijft een breekbaar geheeltje, maar het werkt redelijk.
De andere 3 muzieknootjes gaan wel heel makkelijk gelukkig dus het zal echt aan dat priegelige sleuteltje liggen

Forget love, I'd rather fall in chocolate.

of de gevulde mold in de vriezer leggen (5 a 10 minuutjes) of fondant met tylose gebruiken  :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs