1

Onderwerp: Funcake mix Cupcakes wie helpt me??

Gisteren de funcake mix voor cupcakes ontvangen.
Nu staat er een recept op voor 500 gram. Hoeveel cupcakes zijn dit??

Ik wil eigenlijk eerst even proberen, dus 5 stuks ofzo zou voldoende zijn. Wie weet hoeveel ik dan moet gebruiken??

Daarnaast vraag ik me af hoe je de vormpjes moet vullen. Zijn ongeveer zo groot als muffin vormen. Moet je deze helemaal vullen met beslag of komen ze net als de cakes uit de winkel nog een heel stuk omhoog??

2

Re: Funcake mix Cupcakes wie helpt me??

1 kg is voldoende voor 40-50 cupkcakes.

Voor een stuk of 5 zou je dan dus 100 gram moeten nemen.
Ik vul ze altijd voor 3/4 en dan komen ze mooi omhoog. Als ik ze nog met marsepeing wil versieren dan doe ik er net iets minder in,,

Groetjes, Aaf

3

Ohhh thanks. Ik ga het vanmiddag even proberen.

Volgende week vrijdag gaat mijn zoon de cupcakes trakteren op kdv en de dag erna groot feest hier in huis.
Dan ga ik zelf 2 taarten maken en nog meer cupcakes. Voorlopig dus genoeg te doen hier :-)
Er komt botercreme op de cupcakes gemixt met aardbei of bananensmaak.

Ik laat even weten hoe het vanmiddag lukt!

ik zou gewoon het recept aanhouden en dan de boel in de vriezer stoppen. Ik merk wanneer je het recept gaat delen dat de cupcakes minder worden.

Groetjes Natasja!

5

hoezo minder? qua smaak ofzo?

ik vraag het omdat ik ook net cc-mix binnen heb gehad en dat binnenkort wil gaan uitproberen.

invriezen vind ik op zich ook wel een goed idee hoor maar ik heb zelf thuis een tafelmodel vriezer die ik ook gewoon gebruik en heb niet zo veel ruimte. Voor 40 cc moet je denk ik al gauw 1 lade vrij maken. (van de 3 :o )

Groetjes, Franka

Ja maar het recept is voor 20-24 cupcakes.. dus dat valt wel mee.
Ja ik merk dat ik dan op een of andere manier minder hoge cupcakes krijg. ook vul ik ze net zo vol.

Groetjes Natasja!

7

oh, da's idd dan wel raar. hoeveel ruimte ben je dan kwijt in je vriezer als je ze wil invriezen?

Groetjes, Franka

Als je er 20 bakt, neem ik aan dat je er met een paar aan de slag gaat?
Dan heb je er zo'n 15 in te vriezen. ik krijg dat wel in een half laatje.

Groetjes Natasja!

9

Ik weeg mijn cupcakes. In elk vormpje zet ik 35 grm beslag.

10

Ohhh dat wegen is ook wel een idee.
Was even vergeten hier bij te lezen. Heb het recept nu gedeeld door 5 en dus 4 cupcakes in de oven staan.
De vriezer staat hier helemaal vol met andere zaken helaas.

Denk dat ik woensdag ga bakken voor vrijdag. zolang kan je ze toch wel goed houden??? Heb er vrijdags namelijk 20 nodig.

Ik wil eigenlijk weten hoeveel kleine cupcakes je uit 500 gram kan halen. weet iemand dit?

en ik heb eens als tip gehad als je niet de hele verpakking gebruikt van iets (vooral met icing) dat je dan eerst het pak moet schudden/omscheppen.
Omdat je van boven afschept kan het zijn dat de verhoudingen in de mix dan ongelijk zijn.

Het leven is als een neus...Haal eruit wat er in zit!

12 Laatst bewerkt door Faar_ (03-09-2012 15:42)

500 gram is voor ongeveer 24 cc's, ik gebruik altijd 250 gram + 125 gr boter , 3 eieren(de helft dus) en krijg er ongeveer 12 of meer uit! je kunt 125 gram cupcakemix gebruiken ongeveer 75 gram boter en 2 eieren denk ik..

13

per ei is het 50 gram boter en 100 gram cc mix

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

14

wat super makkelijk gaat is het volgende:
cc invriezen: 1 laag neerzetten in een taartdoosje en de volgende laag er op z'n kop bovenop. als je ze wilt ontdooien "breek" je ze gewoon van elkaar zonder schade!!!