1

Onderwerp: [feedback]Mijn allereerste solo Assepoester....

Eindelijk de moed gevonden om (na de workshop bij Wendy) het zelf eens te proberen.
Mijn allereerste eigen, solo Assepoester taart.

Gevuld met tobleronemousse en citroenkwark taart vulling met lemoncurd. Moet toch oefenen....  ;)

Nou: komt ze:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JWCPBNZV-G.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YVRESOSK-G.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VWXM8AQY-G.jpg

Mijn biscuit wou niet echt hoog genoeg komen, dus dat moet ik nog even oefenen, want naast haar grotere zus, zie je pas echt hoe veel verschil erin zit  ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HBP7KSP8-G.jpg

Lees het graag als jullie tips hebben.
Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

2

Re: [feedback]Mijn allereerste solo Assepoester....

ze is inderdaad een beetje gedrongen ;) vergeleken haar grote zus.
maar wel heeel leuk :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

@Emmy: tips hoe ik dat volgende keer kan voorkomen zijn welkom hoor ;-)

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

4

Ik kan je niet aan tips helpen: ben zelf geen wondermald expert, en al helemaal geen Assepoester-expert...

Ik vind het een heel geslaagde eigen versie!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Vind hem toch erg mooi geworden hoor. Ik vind vooral het kleurverschil met de vorige erg groot. Gaat dat zooo achteruit met de kleuren als je het lang bewaart?

6

Ja... verkleurd blijkbaar heel erg (was me nog niet opgevallen, tot het kleine model ernaast stond).

De workshop heb ik op 06-05 gedaan. Staat dus net een maand...
;-)

gr, Miriam

7

Ik vindt het er goed uit zien als je de andere er niet naast zou hebben zou het niet opvallen dat deze kleiner is.

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

8

Hahahaha... dank je wel.

Ik moet gewoon (denk ik) mijn biscuit iets langer kloppen om mijn vorm groter/hoger te krijgen.

Gr, Miriam

9

MirKool schreef:

Hahahaha... dank je wel.

Ik moet gewoon (denk ik) mijn biscuit iets langer kloppen om mijn vorm groter/hoger te krijgen.

Gr, Miriam

onthou wel dat je een dummy bij Wendy had he..... en die schelen een stukkie met een wondermold.

10

@Angelz: Klopt... zo hoog als een dummy gaat waarschijnlijk niet lukken, maar misschien een paar cm-tjes erbij...
Gewoon kwestie van veel oefenen ;-)

Gr, Miriam

11

heel goed gemaakt
maar die vulling is dat iets wat je zelf verzint of vraagt men daarom??
ik krijg de griebels bij de gedachten aan de comby :x

zie wel vaker smaak combys dat ik denk zou het lekker zijn??? :think:

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

12

Ach... smaken verschillen...
Enne.... ja was om gevraagd.
Was overigens wel lekker hoor.
Hoewel ik de tobleronne mousse wel erg zwaar vond.

Gr, Miriam

13

ik vind hem goed gelukt, het was mij ook niet opgevallen dat hij kleiner was. Ik zou persoonlijk het lijfje wat smaller hebben gemaakt, de taille dan. En misschien proberen wat gladder af te smeren dan voorkom je deukjes, alhoewel ik ook nog regelmatig met de rolstok uitschiet als ik wat anders doe :lol:

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage