1

Onderwerp: cc versieren

hallo meiden!

Wij hebben hier de jeugd vakantie dagen en ze bestaan dit jaar 15 jaar nu willen we alle kinderen trakteren op een cc...maar ik heb nog niet zo heel veel cc gemaakt en heb er dus ook geen verstand van!

wat kan ik het best gebruiken om te decoreren het moet niet al te moeilijk zijnn en vrij snel klaar kunnen zijn! het hoeft niet te ingewikkeld een leuk kleurtje is vaak al heel wat....

ik heb tot nu toe alleen met rolfondant en icing gewerkt....ik heb de icing mix van de webshop gebruikt 1 keer om cc te versieren maar dat was niet zon succes aangezien het er niet netjes uitzag...(het drupte alle kanten op!)

mischien ligt het wel aan mij en doe ik het verkeerd maar ik zou dus graag wat tips willen...

wat kan ik het best gebruiken?
en hoe kan ik dat het bet gebruiken?
moet het in de koelkast bewaardworden?
en hoeveel heb ik ongeveer nodig voor 350 cc?

alvast bedankt

2

Re: cc versieren

Voor gemak zou ik rondjes fondant erop leggen. Die kun je vastplakken met icing voor de stevigheid. Met uitstekers kun je dan een figuurtje in een andere kleur erop maken, ook dat kost niet zoveel tijd.

De andere punten weet ik zelf ook niet, daar laat ik een ander graag antwoord op geven :)

3

Liessa schreef:

Voor gemak zou ik rondjes fondant erop leggen. Die kun je vastplakken met icing voor de stevigheid. Met uitstekers kun je dan een figuurtje in een andere kleur erop maken, ook dat kost niet zoveel tijd.

De andere punten weet ik zelf ook niet, daar laat ik een ander graag antwoord op geven :)

Ik ben erg benieuwd of er meer reacties komen gr ina

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

4 Laatst bewerkt door jojade (02-06-2010 07:08)

Met 500gr mix doe je ongeveer 24 cc dan heb je een beetje richtlijn.
Je kan een rondje van fondant inverschillende kleuren met daaronder chocopasta/botercreme/gezeefde abrikozenjam op de cc doen.Daarop kan je uitgestoken figuurtjes doen.
Iets simpels is ijsjes:koop opeetijsbakjes deze vullen met ccbeslag en bakken.
Versieren met een toefbotercreme of zo ,Parasolletje erin en tadaaa.. je hebt een softijsje