1

Onderwerp: een hoop vragen.

hallo,

ik heb een hele hoop vragen, en hoop dat jullie me kunnen helpen.
hier komen ze:

ik moet  een taart met de aardbeienmousse en een taart met de bon bon bloc vulling maken, ik moet deze zondag hebben. hoelang kan ik deze bewaren als ik de taart heb gevuld? en moet de taart dan in de koelkast?

kan ik de taarten van te voren ookal bekleden met deze vullingen???
ik wil de taarten bekleden met fondant,en hoelang van te voren?
hoe moet ik deze dan bewaren???

ik heb een vierkante vorm van 18x18 voor hoeveel personen is dat???.

zo dat was het voor nu :P   ik weet dat het een hoop vragen zijn. het wordt pas men 3de taart en die andere 2 waren  wel oke maar niet super, ben nogal een perfectionist wat dat betreft :P  :P  :P

2

Re: een hoop vragen.

ojah nog een vraagje.

ik heb de buttercream icing mix van wilton. kan ik daar mee afsmeren voor onder de fondant of kan ik beter een botercreme van roomboter en poedersuiker maken???
alleen vind ik die botersmaak niet super ik heb eerder al eens vanilliessence erdoor gedaan om de smaak te verbeteren dit ging wel goed maar misschien hebben jullie nog andere tips??

bedankt
groetjes Anouk

3

Hoi Noukje,

Aardbeienmousse moet in de koelkast omdat daar slagroom in zit, ik denk dat het een dag of 2 goed blijft. Bonbonblocvulling heb ik zelf nog nooit gemaakt dus dat weet ik niet.

Het schijnt dat merinquebotercreme (al dan niet met een patidess smaakje) veel lekkerder is dan gewone botercreme of van de mix. Dit kan je gebruiken om je taart te vullen en af te smeren.

Omdat heel veel vragen al eerder gesteld zijn kun je ook de FAQ en/of de zoekfunctie gebruiken, hierin staat heel veel informatie.

Hoop dat ik je een beetje op weg geholpen heb.

Groetjes Eline

4

ok tnx voor je snelle reactie.

5

ik bewaar een taart met aardbeienmousse ook buiten de koelkast, maar dan wel op een koele plek. Dan blijft ie 3 dagen goed, daarna vind ik hem niet meer lekker.

voor afsmeren gebruik ik de bc 1:1 en daar doe ik wat citroenessence doorheen.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)