Onderwerp: Botercrème invriezen
Kan ik botercrème (voor afsmeren etc) die gemaakt is, invriezen om later nog eens te maken of is het beter om nu iets minder te maken en de volgende keer weer vers?
groetjes Ellen
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Botercrème invriezen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Kan ik botercrème (voor afsmeren etc) die gemaakt is, invriezen om later nog eens te maken of is het beter om nu iets minder te maken en de volgende keer weer vers?
Je kan het gewoon invriezen hoor! Maar het is in de koelkast ook nog goed te bewaren, zeker als je de 1:1 hebt gebruikt. Ik roer het altijd wel weer even door (mixen).
Als je zoekt zijn er ook veel resultaten over invriezen, alleen ligt de zoekfunctie er (gedeeltelijk) uit?!
Ik was al aan het zoeken, maar ik kon het niet vinden, vandaar mijn vraag.
Hoe lang is het in de koelkast houdbaar?
Hierna ga ik over 2 weken weer een taartje maken, kan ik het dan zolang in de koelkast bewaren. Het lijkt mij beter om het dan in te vriezen of niet?
Ik bewaar mijn bc ook wel eens in de koelkast; maar vind eigenlijk toch dat de smaak er niet op vooruit gaat Misschien ligt het aan onze koelkast, maar de bc krijgt zo'n echte "koelkastsmaak" als je snapt wat ik bedoel?
In de koelkast is het best lang houdbaar, maar bij mij zit er na 2 dagen of zo die koelkastsmaak aan. Dat is op zich niet slecht, maar ik vind het minder lekker. Ik denk dat 2 weken geen probleem is in de koelkast hoor.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Botercrème invriezen