1 Laatst bewerkt door lorfiedal (31-05-2010 19:30)

Onderwerp: nieuw

ben hier helemaal nieuw al wel langer lid en lees al tijdje mee en wil nu eindelijk ook eens gaan proberen weet alleen nog niet waar te beginnen. wat moet ik als beginner aanschaffen om een eerste taart te gaan maken die ik bekleed met marsepein of fondant wat het makkelijkste is waar moet ik beginnen

2

Re: nieuw

Super leuk en erg verslavend is het.... Je hebt heel veel vragen zal ze proberen te beantwoorden, fondant of marsepein is echt zelf testen de een is een grote voorstander van marsepein en de andere van fondant of je kunt het ook 1:1 mengen. Qua gereedschap/materialen zou ik eerst inde keukenla kijken wat je allemaal hebt liggen, misschien heb je kinderen en hebben ze klei met de daarbehoren de uitstekers of figuurtjes. Kopjes op de kop gebruiken en je hebt een rondje, eierdop op de kop heb je een kleiner rondje etc. Je kan heel veel doen met de spullen die je in huis hebt....succes :thumb:

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

3

ik bak de biscuit altijd een dag van tevoren vind ik beter om te snijden zorg dat je de boter creme en vulling klaar hebt scheelt je een hoop wat ik echt makelijk vind is het kleine mapje modelings tools van pme gebruik het heel veel bij het modeleren en natuurlijk een rolstok of deegroller deed het eerst met deegroller heb nu kunsstof rollers ja en verder moet je kijken wat je leuk vind ik maak graag bloemen dus heb ik daar wat meer uitstekers van en voor de rest inspiratie van deze site

4

okee dus met wat ik in huis heb kom ik al heel ver.
en kwa ingredienten.
complete mix of het recept van deze site om te oefenen
je moet toch ingredienten hebben om te beginnen?
voor de eerste taart

5

okee dus met wat ik in huis heb kom ik al heel ver.
en kwa ingredienten.
complete mix of het recept van deze site om te oefenen
je moet toch ingredienten hebben om te beginnen?
voor de eerste taart

6

ja tuurlijk anders kun je niet bakken ik zelf gebruik biscuitmix van aveve is een boerenbond ik ind die het fijnste maar is heel persoonlijk en de banketbakkersroom doe ik heel veel mee

7

okee uit de webshop van hier allemaal?

8

welkom hier. ik gebruik zelf geen mix, gewoon zelf alles maken.
een paar goede bakblikken, deegroller, goed mesje, dat heb je toch wel zeker nodig.
veel klei vormpjes kan je gebruiken, stempels ook, en inderdaad alles uit je keukenla
(ik heb bv een leeg pepervat dat de ideale uitsteker is voor cc's)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

9

en ik wil ook graag bekleden (logisch haha)
kan iemand mij even een tip geven marsepein 1 kleur? hoeveel bestellen?