1

Onderwerp: 3d taart raceauto

Hallo,

Ik mag voor zondag een 3d raceauto taart maken.
De wens voor de vulling is slagroom en aardbeien.

Nu vraag ik me af of ik een biscuit kan vullen met slagroom en dan in model kan snijden? Of kan ik dit beter van cake maken? En is het dan wel mogelijk om dit met slagroom te vullen? Slagroom is niet heel stevig natuurlijk.

Of ik kan van een cake zonder vulling een 3d auto maken voor de 'mooi' en een ronde biscuit taart met vulling voor erbij maken.

Wat zouden jullie doen?

2

Re: 3d taart raceauto

Ik heb ooit een raceauto gemaakt van biscuit en dat ging op zich prima, maar ik weet ondertussen dat cake fijner en steviger is voor dit soort taarten  O-)

Ik vul nooit met slagroom, omdat dat zo bederfelijk is. Zeker bij een 3D taart lijkt me dat niet handig  :think:
Een creme stijft op wanneer je die gaat koelen en dat zorgt voor stevigheid bij je verdere afwerking. Is mijn ervaring  ;)

Ik ga even kijken of ik nog een plaatje kan vinden van die race auto....

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Re: 3d taart raceauto

Toch niet van biscuit, maar van wolkencake lees ik net terug....  O-)

http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=232518

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Re: 3d taart raceauto

Ik heb mijn (race-)auto's altijd van biscuit gemaakt. Alle 3D taarten trouwens. Eerst snijden en dan vullen. Wel met bc. Is en blijft steviger. De biscuit vries ik wel eerst in omdat deze dan minder kruimelt en beter in vorm te snijden is.

5

Re: 3d taart raceauto

Bedankt voor jullie reacties!

Ze willen graag een taart met slagroom, dus heb ik besloten dat ik een laag biscuit met aarbeien, aardbeienjam en slagroom maak en daar bovenop een 3d raceauto van cake.

6

Re: 3d taart raceauto

Sonj@ schreef:

Toch niet van biscuit, maar van wolkencake lees ik net terug....  O-)

http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=232518

Wow, wat een super mooie taart!

7

Re: 3d taart raceauto

En? Is het nog gelukt met je taart?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!