1 Laatst bewerkt door LaLuub (06-03-2019 00:19)

Onderwerp: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Ik heb dit jaar door omstandigheden weinig taarten gemaakt, maar voor mijn zoon zijn 16 verjaardag heb ik flink uitgepakt met deze StarWars gravity defying 3D taarten, van de Millennium Falcon en de Death Star *D

Wel de minimalistische versie gemaakt, want de tijd was op. Teveel tijd verbruikt met het uitdenken van de constructie. Was voor mij de 1e keer dat ik zo'n zwevende constructie heb gemaakt (en maak ook heeel zelden een echte 3D taart), dus dat was wel even een dingetje  :shh: . Dat uitdenken hoe dat sterk genoeg wordt en hoe je dan de juiste hellingshoek kunt krijgen, zonder dat de taarten eraf gaan glijden...  :s  :think:   En om het mezelf makkelijk te maken, wilde ik natuurlijk wel een variabele constructie uitdenken, die ik uit elkaar kan halen en die herbruikbaar is voor evt andere zwevende taart-constructies. Tuurlijk, moet gewoon kunnen  :rolleyes: :lol:  . Maar uiteindelijk dus te weinig tijd over om de taarten mooi af te decoreren. Nou ja, minimalistisch is ook mooi, toch?  :+
Blijft stiekem natuurlijk wel jammer dat ik niet nog een paar uurtjes had om 'm wat netter en strakker af te werken en wat extra details aan te brengen, had 'm echt zoveel meer gegeven, maar ja, dit was wat het was. En mijn zoon vond 'm prachtig, dus wat zeur ik  :x

De Death Star gemaakt van een halve bol worteltaart met cream cheese frosting, op een halve bol Rice Krispie Treats. De Millennium Falcon is een Red Velvet, gevuld met Cream Cheese frosting en kersenvlaaivulling. Beiden afgesmeerd met witte chocolade ganache.


https://i-h1.pinimg.com/564x/06/86/ec/0686ecc87b1ab4786d3fa155bcff506b.jpg

https://i-h1.pinimg.com/564x/5a/9b/4d/5a9b4d30a50687fa44a6e181371154b8.jpg

https://i-h1.pinimg.com/564x/cb/d9/fc/cbd9fc7a1a19504663306e559f03c6bd.jpg

2

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Gaaf hoor!
Vooral met de verlichting en achtergrond.

3

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Tjeeemig wat knap!! Een hele gave taart zeg

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

4

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Heel gaaf! Met die lichtjes erin! Wauw. Ben geen starwars fan, maar deze vind ik wel erg gaaf!

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

5

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Mooi  :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

6 Laatst bewerkt door ILDIKONL (06-11-2018 15:03)

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

SUPERRRRR! Leuk! Waar heb je de lampenrij van Millennium Falcon  gekocht?
:thumb:  :Y  ;-)  :)

7

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Zo wauw! Ik ben fan, van Star Wars ja, maar ook van jouw taart! Ik zou hem best zelf willen krijgen en ik ben al 48!  :D  =D

Tieneke

8

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Wauw, wauw, wauw!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

9

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Super gaaf! Zeker die lampjes. En het klinkt ook nog gewoon als een echt lekkere taart :thumb:

10

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Supertof!

11 Laatst bewerkt door LaLuub (09-11-2018 08:54)

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Wat een leuke reacties! Dank jullie wel!!  :)

@ Ildiko:
Het zijn losse lampjes (ronde led ballon lampjes). Die heb ik half in de fondant gedrukt en met wat witte chocola vastgeplakt. Bij vriend Ali voor nog geen €1,50 heb je er 10  :shh: (ben geen Ali-fan vanwege milieu, concurrentiepositie en kwaliteit, maar voor deze lichtjes heb ik graag een uitzondering gemaakt.  :x )
Kun je op de foto niet (goed) zien, maar bij de Millennium zijn het trouwens blauwe lichtjes, en bij de Death star is het een wit led lampje. (Had eigenlijk groen moeten zijn, maar dat bedacht ik me te laat - pas na de bestelling bij Ali)

@ Bakkerie:
Het waren ook echt superlekkere taarten. Ik moest het mezelf natuurlijk weer extra lastig maken door ook allerlei lekkere vullingen er in te willen hebben. Vind 3D taart geweldig, maar het blijft bij mij nog wel steeds om de smaak gaan. Moet niet 'simpelweg' een cake zijn, en op elkaar plakken met dun laagje BC of ganache  (hoewel wel veeeeel makkelijker met het 3D snijden)  :+  :y  :S

12

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Wow, heel gaaf gemaakt!
En heerlijk dus.  :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

13

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Wow! Heel knap gemaakt. En wat origineel ook met die lampjes erin!

En de vullingen klinken inderdaad allebei heeeel erg lekker ;)

14

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Dank jullie wel voor de leuke reacties!  :thumb:

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Wauw!!!!!! knap zeg!

16

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Top! Knap gemaakt.
:thumb:  :thumb:  :thumb:

You have one life, live it!!!

17

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Super knap zeg hoe je dat zo hebt uitgedokterd! Je zoon zal wel heel blij geweest zijn :thumb:

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

WOW!!! Minimalistisch zegt ze dan. Geweldig gemaakt.

19

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Dank je wel allemaal  =)

@Kim,
ik heb sowieso altijd meer ideeen dan tijd  :o   . Had 'm graag wat strakker willen afwerken (meer realistisch), en daarnaast 'm willen airbrushen, nog details willen toevoegen, incl aan de zijkant. Maar het werd dus beperkt tot even met een tooltje lijnen er in te trekken, en dat was de deco :lol: De death star had nog allemaal gekleurde minibolletjes zullen krijgen, en ook dat bleef beperkt tot gaatjes er in drukken. Lekker snel en minimalistisch, maar toch wel afdoende qua effect  ;)

20

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Sapper-de-flap, wat een gave taart!
En de lampjes... Je zoon zal er wel erg blij mee zijn geweest.

21

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Helemaal geen star wars kenner hier dus voor mijis hij helemaal af!

LaLuub schreef:

Dank je wel allemaal  =)

@Kim,
ik heb sowieso altijd meer ideeen dan tijd  :o   . Had 'm graag wat strakker willen afwerken (meer realistisch), en daarnaast 'm willen airbrushen, nog details willen toevoegen, incl aan de zijkant. Maar het werd dus beperkt tot even met een tooltje lijnen er in te trekken, en dat was de deco :lol: De death star had nog allemaal gekleurde minibolletjes zullen krijgen, en ook dat bleef beperkt tot gaatjes er in drukken. Lekker snel en minimalistisch, maar toch wel afdoende qua effect  ;)

22

Re: Star Wars (Millennium Falcon en de Death Star) - Gravity Defying

Ooooooh ik vind 'm echt súpergaaf!!

En klik hem nu snel weg voordat mijn zoontje hem ziet en er ook zo eentje wil

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!