1

Onderwerp: Vulling bruidstaart warme dag

Hallo allemaal,

Komende week ga ik mijn eerste bruidstaart maken. Hartstikke spannend natuurlijk.
Met het bruidspaar heb ik alle vullingen besproken en geproefd. Iedere laag krijgt een andere vulling (stapel, 3 hoog). In iedere laag komt echter een bavaroisvulling en daar zit em nu net het probleem. De voorspelling is dat het op de dag van de bruiloft 27 graden wordt. Een slagroomvulling vind ik dan te riskant en ik ben op zoek naar een veiligere variant, maar wel zo dat de smaken niet te zeer afwijken van wat het bruidspaar heeft gekozen.

Zouden jullie mee willen denken? Het gaat om de volgende vullingen:
- Aardbeienbavarois en banketbakkersroom
- Banaanbavarois en witte chocolade-yoghurt crème
- Mangobavarois en liqor43 botercreme

Ik zie het zelf even niet meer en ben best zenuwachtig omdat het de eerste keer is. Hoop dat jullie willen meedenken.

Alvast bedankt!

2

Re: Vulling bruidstaart warme dag

Heb je nu niks meer aan maar ik gebruik eigenlijk altijd een botercreme vulling om dit soort situaties te voorkomen. Behalve de 43 zijn het allemaal roomvullingen die in de koeling moeten. Eerlijk gezegd denk ik dat je, als je de bavaroissmaken zou vervangen door bc in deze smaken je het wel proeft.

3

Re: Vulling bruidstaart warme dag

Inderdaad een goede les. Ik heb wel al vooraf bij het bruidspaar aangegeven dat de vulling aangepast zou moeten worden als het erg warm zou worden.
Zou het geen mogelijkheid zijn om vers fruit te gebruiken? Stukjes mango door de botercreme. Verse aardbeien bij de bbr en daar dan de mix voor gebruiken met water ipv melk?

4

Re: Vulling bruidstaart warme dag

Crème chantilly ipv bavaroise? Die kan beter tegen warmte en kun je ook van smaakjes voorzien

5

Re: Vulling bruidstaart warme dag

Bbr van mix moet ook in de koeling. Er zit nl melkpoeder in. De ene mix moet met water, de ander met melk maar denk dat je mix, die met melk gemaakt moet worden, met water aanmaakt deze minder romig smaakt. Zelf durf ik geen vers fruit te gebruiken door bbr omdat ik bang ben dat dit te waterig gaat worden. Door de bc kan wel omdat de bc het beter vasthoudt zeg maar.

6

Re: Vulling bruidstaart warme dag

Staat de taart zo lang uit de koeling dan? Kan de bediening de taart niet max een kwartier voor aansnijden neerzetten? Dan wordt hij toch niet te warm? Er vanuit gaande dat hij niet in de zon wordt gezrt :think:

7

Re: Vulling bruidstaart warme dag

Gelukkig is het allemaal goed gekomen met het weer en de vullingen en was het bruidspaar erg blij met de taart! Zelf ook best trots!!
https://s24.postimg.org/70plpqzvl/IMG_9115.jpg

https://s24.postimg.org/71zjj61pd/IMG_9122.jpg

8

Re: Vulling bruidstaart warme dag

Prachtige taart geworden!

9

Re: Vulling bruidstaart warme dag

Best trots :rolleyes:  :rolleyes:

Hij is echt prachtig zo mooi gemaakt :thumb:

Fijn dat alles goed is gekomen het is ook super spannend altijd :)

10

Re: Vulling bruidstaart warme dag

Wat een prachtige taart is het geworden!!!!

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

11

Re: Vulling bruidstaart warme dag

Prachtig!!!!

12

Re: Vulling bruidstaart warme dag

Prachtige taart!! Heb je de schors met een mal gemaakt of gewoon met een tooltje?
Hij valt meer op als je hm in de taarten parade bij bruids en stapeltaarten zet.