Onderwerp: Keukenmachine Kenwood

Hallo,

Omdat ik recent ben geslaagd voor mijn studie mag ik van mijn ouders een keukenmachine uitzoeken tot ongeveer 300 euro.
Aangezien ik al heel lang een keukenmachine wil, nu doe ik nog alles met mijn handmixertje, ben ik meteen uitgebreid gaan zoeken naar wat ik nou wilde in zo'n machine.
Ik wil een machine waarmee ik baksels kan maken, maar ook brood en pizzadeeg. Daarnaast wil ik ook de mogelijkheid hebben om hem uit te breiden met meer dingen zoals een foodprocessor, blender, pastamaker etc. Maar ik hoef die onderdelen er niet direct bij te hebben, dit vind ik ook leuk om langzaam aan voor te sparen en eerst aan elke optie goed te wennen.
Als laatste wil ik ook een machine die heel lang meegaat en dus goed stevig is. Het doel van het cadeau van mijn ouders was ook iets waar ik heel lang (20 jaar ofzo) iets aan zou hebben.

Op deze manier kwam ik uit bij de Kenwood Chef Elite, op dit moment bij Bol.com valt hij net binnen het budget met de cashback actie erbij.
Ik ben hiervoor gevallen vanwege de roestvrijstalen mengaccessoires die erbij zitten.
Nu vroeg ik mij af wat nou precies het verschil is tussen deze en de duurdere Kenwood Chef Tintanium, afgezien van de 200watt extra en twee extra gardes. Zit er een enorm kwaliteitsverschil tussen deze twee? Ik ben eventueel bereid om zelf wat geld bij te leggen als het heel veel scheelt in kwaliteit.
Ik had hier in dit deel van het forum al wat rondgekeken, maar ik kwam alleen maar af en toe wat tegen over de Tintanium, niks over de Elite. Iemand die hier ervaring mee heeft?

2

Re: Keukenmachine Kenwood

Ik heb met geen van beide ervaring, maar vind je wel erg optimistisch wat betreft een 20jarige levensduur en de eisen die je stelt aan de machine. ;)