1

Onderwerp: Kenwood patisier ratel in kop??

Dag dames

Ik heb een kenwood patisier mixer en er zit al enige tijd een soort van ratel in de kop, dit zat er volgensmij nooit in.
Ik heb deze nu ik nog garantie had opgestuurd ter reperatie en ze hadden de motor vervangen ( zit deze in de kop dan? )
Het geratel zit echter nog steeds in de kop.
Ik heb de mixer ngmaals verstuurd naar kenwood en ik kreeg hem gisteren terug met het bericht dat ze mijn omschreven defect niet hebben vastgesteld en mocht het probleem zich weer voordoen ik dan contact op kon nemen met de consumentendienst.

Ik ga nu heel erg twijfelen of dat wat ik hoor gewoon normaal is..? ik hoor toch een getik..
Nu vroeg ik me af of er misschien mensen zijn die zo'n zelfde mixer hebben en ook deze klacht hebben of hebben gehad?

Groeten Astrid.

2

Re: Kenwood patisier ratel in kop??

hoi astrid, ik heb ook een kenwood maar dan de pros hupeldepup :lol:

en ik heb ook zo'n ratel , dacht dat het aan mij lag want de rest in het gezin hoort het niet. :think:
ik weet dus ook niet of het hoort.

ik hoop dat iemand anders het antwoord weet!

3

Re: Kenwood patisier ratel in kop??

Ik heb ook een patissier gehad en na een paar jaar (3, 4?, weet niet meer precies) begon ik ook een ratel te horen. Met KW gebeld en ze zeiden dat het repareren en opsturen rond de €150 zou gaan kosten. Geen zin in. Mijn man heeft 'm toen uit elkaar gehaald en er bleek iets in de lagers, die in de kop zitten, kapot (afgebroken?, weet ook niet meer precies  ;) ) te zijn. Na het in elkaar zetten heeft deze het nog wel even gedaan maar ratelen werd steeds erger en soms deed 'ie het helemaal niet. En natuurlijk op momenten dat het niet uit kwam.. Heb snel een nieuwe (KMix) gekocht.

4

Re: Kenwood patisier ratel in kop??

De mijne ratelt al jaren, of eigenlijk is het meer een tik. Ik gooi het maar onder 'krakende wagens lopen het langst'. Hij doet het tenslotte nog steeds.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Re: Kenwood patisier ratel in kop??

Bedankt allemaal voor jullie reakties :) ik ben dus niet de enige...
Ik begon ook al aan mezelf te twijfelen baklataart ;)
Ik had hem nieuw gekocht deze mixer en hij was zo rustig vergeleken met de mixer die ik daarvoor had.. tot ik na een aantal keren die ratel begon te horen, vooral als ik de botercreme maak, die eiwitten klop ik 10 min en daarna de boter erbij..dan staat hij al enige tijd aan en hoor ik het gewoon duidelijk.
Kenwood zegt het defect niet geconstateerd te hebben, wat ik erg vervelend en irritant vind.
Ik heb er nu nog tm maart garantie op... maar nu heb ik ook zoiets van tja hij werkt wel... maar verdorie het hoort niet te ratelen toch?!?! :D:D
Ik mag aan het einde van de week weer mixen..dus maar even kijken of ik het duidelijk hoor en anders neem ik maar contact op met de conumentendienst.

Groeten Astrid.

6

Re: Kenwood patisier ratel in kop??

Als je de eiwitten hebt gemixt, met de garde neem ik aan (?), verwissel je de garde dan met de K klopper wanneer je de boter erbij hebt gedaan? Heb altijd begrepen, dat de garde is voor wanneer je zonder boter mixt, en de K klopper is voor wanneer je met boter mixt  ;)

7

Re: Kenwood patisier ratel in kop??

Ja klopt esther68.. alhoewel ik de laatste tijd de eerste paar blokjes zachte boter met garde doe zodat de eiwitten iets beter loslaten van de garde als ik hem wil omwisselen.. dan wissel ik hem voor de k klopper en doe ik de resterende boter er stuk voor stuk bij..

8

Re: Kenwood patisier ratel in kop??

Je kan een filmpje maken met geluid. Daarmee kan je aantonen wat het probleem is, ook al zij het niet constateren is duidelijk dat jij er wel last van hebt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

Re: Kenwood patisier ratel in kop??

dat is een goeie tip pooh.. bedankt!