276

Re: Chocolate mud cake

En ze staan weer in de oven. Deze keer met cassis-siroop.. had geen ander soort sapje in huis.
14 mini cc
12 gewone cc
en een rond taartje van 15 cm.

alles in de vriezer en pakken als ik het nodig heb op de 3 feestjes binnenkort!

277

Re: Chocolate mud cake

Heeft iemand deze cake al eens geprobeerd met kokosolie ipv roomboter? Zo ja, hoeveel heb je nodig? En natuurlijk smaakte het ook nog lekker?

Aanhouder wint...

278

Re: Chocolate mud cake

Nee, maar wel een leuk idee!
Als je het uitprobeert, vertel het resultaat ook hier even  :+

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

279

Re: Chocolate mud cake

Ik ben eens gaan Google-en,  en ben tegen gekomen dat je boter 1:1 kunt vervangen door kokosolie.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

280

Re: Chocolate mud cake

Heeft iemand de mud cake al uitgeprobeerd met liqor43 ?

Ik houd niet zo van whisky,  en heb dit toevallig in huis.
Smaakt vanilleachtig, moet kunnen toch? . . .

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

281

Re: Chocolate mud cake

Ook voor jou geldt: uitproberen en hier delen  :lol:

Lijkt me erg lekker overigens

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

282 Laatst bewerkt door Siena (23-03-2015 22:14)

Re: Chocolate mud cake

Dan zal ik dat maar doen hè   :+

(Het plan is om hem te vullen met citroen of ananas smbc)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

283

Re: Chocolate mud cake

:9  :9  :9  Stuur je een stukje op?
Klinkt goddelijk!

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

284 Laatst bewerkt door Siena (26-03-2015 13:02)

Re: Chocolate mud cake

Hij staat nu in de oven, ruikt  :9

Waar is de cake die op de foto bij dit recept staat mee gevuld?
Ziet er lekker uit, karamel soms? ...

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

285 Laatst bewerkt door babycake (03-04-2015 08:28)

Re: Chocolate mud cake

Ik heb 'm van de week ook gemaakt.
Groot succes!
Omdat ik ergens had gelezen dat snijden, en dus vullen, lastig zou kunnen zijn heb ik 'm in plakken gebakken. Beslag verdeeld over 2 bakblikken van 17.5 rond. Plakken zijn ongeveer 3 cm hoog geworden en hebben ruim 'n uur in de oven gestaan op ongeveer 140 graden.
Beslag gaat de volgende keer over drie bakblikken verdeeld worden.

Zie bijgevoegde foto's.
(Hoop tenminste dat die zichtbaar zijn)

http://s16.postimg.org/bgaxv188x/image.jpg

http://s16.postimg.org/tulgz0kjl/image.jpg

Gevuld met pralinecrème.

286

Re: Chocolate mud cake

Halllo allemaal wil toch wel graag even vertellen wat er gister allemaal mis is gegaan..
Ik ben bezig met mijn eerste chocolat mud taart alles ging goed gemixt met een paar stomme foutjes gingen ze in de oven . Hij wou niet goed gaar worden hij was overal gaar maar waar de scheuren zaten bleef hij nat na meer dan 2uur heb ik ze eruit gehaald . Ik wachte een minuutje en wou hem omkeren wat gebeurd er hij valt uit elkaar in brokken ik kon wel janken ik heb hem geprobeerd terug te duwen maar hier valt natuurlijk niet mee te werken . De boltaart heb ik toen nog 20min langer gedaan endacht nou dat gaat dan wel goed maar toen ik die omdraaide zat er nog een stuk van de bovenkant in de kom   

Kan iemand mij helpe kan ik deze boltaart nog redden?  Het dient als hoofd voor de minion kan ik hem dichtsmeren met creme of is dat niet mogelijk ik weet het echt niet
En voor de volgende mudcake is het normaal dat hij er zo zacht uitkomt
En dat er helemaal dikke scheuren in zitten?  Als je hem uit de oven haalt is het dan verstandig om hem eerst  een tijdje in het blik te laten hoe doen jullie dat??

Ik hoor graag jullie ideeen over mijn sos taart . Hij smaakt verder wel goed hihi

Groetjes prinsesje

287 Laatst bewerkt door babycake (09-07-2015 08:46)

Re: Chocolate mud cake

Goedemorgen,

Wat balen dat het niet ging zoals het had moeten gaan....
Bij mij gaat het de ene keer ook beter dan de andere keer hoor

Huh????!! Wordt er maar een deel van bericht geplaatst!!!

288

Re: Chocolate mud cake

Oké, nieuwe ronde, nieuwe kansen......

Het scheuren van de cake heeft vaak als reden dat de oventemp te hoog staat. Je kan beter op lagere temp en iets langer bakken dan op hoge temp scheuren krijgen.
Wat ik zelf ook doe bij cake is zilverfolie over de bakpan heen als ie in de oven staat.  De cake komt dan mooi gelijkmatig omhoog. De laatste 20 min verwijder ik de folie.
Baktijd wordt door folie wel iets verlengd.

Cakes zijn inderdaad heel slap als ze net klaar zijn. Wachten met storten is dan inderdaad slim.
Als ze koud zijn ze stuk steviger.

Of je boltaartje nog te herstellen is kan ik van hieruit natuurlijk niet zien. Maar je kan altijd een poging wagen met ganache. Wel de pure variant, dit is namelijk degene die het beste uithard.
Ik zou ook de verhouding iets aanpassen. Ipv 1:1 zou ik 1 slagroom en 1.5 chocolade doen.

289

Re: Chocolate mud cake

Bedankt voor je snelle reactie babycake =D  =D
Ik ga proberen of het me met pure ganache gaat lukken

Mijn gewone vorm van 20 cm ga ik denk ik opnieuw proberen en dan even laten staan als ik hem ga storten ,

vind het altijd zo zonde als iets mislukt je stopt er tijd en liefde in maarja dat kan gebeuren als je bakt natuurlijk :P  :P

290

Re: Chocolate mud cake

Succes!!

Staat hier nu brownie in de oven, ruimt heerlijk!!
Gisteren pompoencake, die ruikt nog lekkurdur

291

Re: Chocolate mud cake

nou ik wil je graag bedanken voor je tips, de taart is perfect uit de oven gekomen en het zilverfolie heeft erg geholpen geen scheuren!  , ook heb ik ganache gemaakt en op de mislukte boltaart gesmeerd en ik heb hem gewoon weer gefixt:) hij is helemaal mooi bol en niemand die er wat van ziet

ik ga nu verder met bekleden maar echt heel erg bedankt Babycake  =D  *D

292

Re: Chocolate mud cake

Joehoe!!!!

293

Re: Chocolate mud cake

Ik weet niet of dit topic nog actief is, maar hoeveel stukjes halen jullie hier ongeveer uit qua taart?

Ik neem aan dat die tabellen Ronde vormen met funcakes biscuit niet helemaal goed zijn hiervoor. Haal je hier meer uit aangezien deze cake super machtig is?

Alvast bedankt!

294

Re: Chocolate mud cake

Ja je haalt meer stukjes eruit hoor! Denk aan plakjes cake, zo'n plakje van deze taart is wel genoeg voor de gewone mens.

295

Re: Chocolate mud cake

Denk je dat ik dan amerikaanse wilton serving sizes kan aanhouden aangezien in Amerika ook meestal pound cakes voor stapeltaarten gebruikt worden?

Ik moet deze taart namelijk voor 50 personen als stapel maken, maar ik vind het lastig dit te berekenen aangezien hij zo machtig (maar wel zooo lekker) is

296

Re: Chocolate mud cake

Dit weekend eindelijk eens gemaakt en hij was heerlijk  =D

297

Re: Chocolate mud cake

Hai  =)

Ben hier heel veel jaren niet geweest online bedoel ik   :rolleyes:  volgens mij ergens 2014 :o Is ook veel gebeurd de afgelopen jaren en ja we zijn weer wat jaartjes  ouder  geworden  :rolleyes:
Wou echter de Mudtaart bakken ,maar wist het recept niet meer  :/ en was nieuwsgierig naar de baksels  :O  :O  Dames , jullie hebben de taart /cake met heerlijke smaakjes  /vulsels nog lekkerde gemaakt enz.
Ik probeer de Mudtaart  deze wk te bakken  :p  Dus komt zeker vervolg  O-)

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

298

Re: Chocolate mud cake

Al heel lang niet op het forum geweest (11-11-2014 voor het laatst) maar dit is nog steeds een van onze favoriete taarten recept! Ik maak er overigens meestal (mini) cupcakes van, veel korter bakken (op een iets hogere temperatuur 180 a 190 gr) maar goddelijk als uitdeelcake of een haps hapje gemaakt van de mini's. Samen met de fluweelzachte botercrème (die met helft bloem/melk en boter/suiker) blijft dit op verjaardagen een topper. Mini cupcakes bak ik ongeveer 13 a 15 minuten en cupcakes 20 a 25 minuten.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.