1

Onderwerp: Handmixer met kom

Heb een gewone handmixer die ik gebruik voor het mixen van beslag. Nou vind ik het een beetje overdreven om een dure keukenapparaat te halen, aangezien ik maar een beginnende hobbyist ben en niet zo vaak bak. Ik kwam toevallig in een krantje v kijkshop een mixercombinatie tegen (http://www.kijkshop.nl/product/136751/b … ie-ahm703/), weet iemand of dit ook geschikt is voor biscuits ed? Ik bak geen brood en andere zware deegwaren.

Alvast bedankt!

Re: Handmixer met kom

Het zal voor biscuit wel werken. Zie wel dat de kom niet zelf ronddraait, je hebt ook handmixers met een kom die ronddraait. Dan boots je de werking van een keukenmachine een beetje na, anders blijf je de randen schrapen lijkt mij. Kan niet in je portemonee kijken maar er staat op die site ook een philips mixer met kom die wel ronddraait.

Leuk dat je meer aan het bakken bent/gaat!

Groetjes Kirsten

3

Re: Handmixer met kom

Deze draait ook, er staat bij: Kunststof roterende mengkom (boven de specificaties)

Hoe moet dat trwns met een kom warm water? Hiervoor plaatste ik mijn kom op een ander kom met warm water tijdens het mixen.

Ja, ik moet nog zoveel leren, maar heb er wel zin in. Door mijn whiplash kan ik alleen niet zovaak bakken helaas, maar hoop dat zo'n apparaat daar verandering in kan brengen ;)

Na mijn eerste taart (waar jij enorm bij hebt geholpen hihi) heb ik vorige week weer es een poging gewaagd en een red velvel cake gebakken poeh een 2e bevalling haha ik zal straks wel ff een foto uploaden.

4

Re: Handmixer met kom

Persoonlijk zou ik doorsparen, voor een paar tientjes extra kun je tegenwoordig een redelijke standmixer kopen van betere kwaliteit en met rvs kom. Ik heb er nu eentje van ditzelfde merk, kostte destijds 79 euro, en draait al drie jaar toppie

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Re: Handmixer met kom

Mmm, ja de methode van mixen boven een kom warm water gaat daar niet echt mee lukken nee. Wat Tigrasas zegt ben ik het mee eens: Doorsparen is het beste. Er wordt in een ander topic hier ook gevraagd naar ervaringen met de Lidl machine en daar staat als tip een kenwood patissier voor Eur 99,-

Nou ik wil je 2e taart-kind wel zien hoor! Je zegt dat het een bevalling is, hahaha.

Groetjes Kirsten

6

Re: Handmixer met kom

Na aanleiding van de link in het begin heb ik deze mixer besteld.
Ben erg benieuwd. Krijg hem morgen binnen.
Zal mijn ervaring delen als ik hem geprobeerd heb.

7

Re: Handmixer met kom

Het gaat er mij niet om of ik een kenwood heb of niet, mr vind het alleen zonde vh geld als zo'n mixer ook kan doen wat een ander apparaat kan. Voor mijn biscuit en botercreme was een handmixer prima, wil alleen mn handen vrij kunnen houden ivm de klachten die ik er anders aan overhoud. Zo'n kenwood is natuurlijk mooier en krachtiger, mr een kneedfunctie heb ik niet nodig. Wellicht dat ik later, indien ik meer wil doen met bakken voor een ander apparaat ga.

Whiteflower, je hebt hm wel erg snel besteld! Wat gebruikte jij hiervoor? Mocht je hm uitgeprobeerd hebben, dan lezen we graag je ervaring!

8 Laatst bewerkt door Sistaaa (21-11-2014 16:33)

Re: Handmixer met kom

Haha bakmijntaart, hier is mn 2e taartkindje:

http://i57.tinypic.com/ny606r.jpg

http://i61.tinypic.com/15x5lx4.jpg

9

Re: Handmixer met kom

Ik had hiervoor gewoon een handmixer van Tefal, maar die is eergisteren helaas kapot gegaan.
Dus heb die mixer combinatie besteld, kan ik nog niet bezig! Zucht, nu heb ik 3 deeghaken en maar 1 garde :rolleyes:   Schiet ook niet op.. Nu eerst maar weer terugbrengen naar de winkel..
Heb er gisteren ook 1 bij de Hema gezien, wel stuk duurder als deze.. twijfel nog even of ik deze omruil of dat ik die van de Hema haal. To be continued!

10

Re: Handmixer met kom

Oh jee, das balen zeg! Hoe zag die vd Hema eruit? Ik was daar toevallig vd week, mr zag alleen een losstaande mixer. Ben benieuwd waarvoor je gaat, ik volg je shopkeuze ;)

11

Re: Handmixer met kom

Ik keek net op hun site en zag hm staan, ziet er mooi uit!
http://m.hema.nl/winkel/huis-en-tuin/hu … (80007305)

Denk dat ze pas binnen zijn, heb ze niet eerder gezien.

12

Re: Handmixer met kom

Ik lees in de reviews bij de hema mixer dat deze niet langer dan 5 minuten achter elkaar mag draaien. Niet geschikt voor het maken van biscuitdeeg dus!

13

Re: Handmixer met kom

Ik heb een standmixer van de action, en ook in die beschrijving staat dat ie niet langer mag mixen dan 5 minuten... nou ben ik eigenwijs, dus ik doe het wel. Nog geen problemen gehad..

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

14

Re: Handmixer met kom

Zou er toch voorzichtig mee zijn. Ik had zo'n standmixer met draaiende kom van Bestron en na een tijdje kwam er rook uit omdat het te warm werd bij de motor.

Ben nu erg happy met mijn Kenwood, en ook al bak ik stukken minder, die wil ik nooit meer kwijt, met veel opzetstukken voor 109 euro 3 jaar terug gekocht.

15

Re: Handmixer met kom

whiteflower schreef:

Ik had hiervoor gewoon een handmixer van Tefal, maar die is eergisteren helaas kapot gegaan.
Dus heb die mixer combinatie besteld, kan ik nog niet bezig! Zucht, nu heb ik 3 deeghaken en maar 1 garde :rolleyes:   Schiet ook niet op.. Nu eerst maar weer terugbrengen naar de winkel..
Heb er gisteren ook 1 bij de Hema gezien, wel stuk duurder als deze.. twijfel nog even of ik deze omruil of dat ik die van de Hema haal. To be continued!

Inmiddels hebben we afgelopen zaterdag de mixer omgeruild. Komen we thuis, doen de 1ste 3 snelheden het niet, mits je de eject knop indrukt. Pfff.. Dus morgenochtend wéér terug naar de Kijkshop om hem om te ruilen. Als het dan nog niet goed is, ga ik kijken voor een andere.  Wordt vervolgd..

16

Re: Handmixer met kom

Nou we zijn weer even verder. derde mixer in huis en deze kraakt erg bij het mixen.. ben er klaar mee.. Staat er nu 1 bij kruidvat te koop, voor 60 euro. Zou die wat zijn?
Wel stuk duurder maar deze maakt zoveel kabaal, niet normaal! Zelfs mijn buren vroegen me vrijdag of dat ik aan het boren was of iets dergelijks.. Hij kan nog terug, dus even kijken of ik die van kruidvat ga halen.

17

Re: Handmixer met kom

Wat vervelend zeg whiteflower, poeh ben ik toch maar blij dat ik hm niet gehaald heb. Ik lees dat het net als die van de hema niet langer dan 5min achter elkaar mag draaien, afgekeurd dus..

Ik heb die vd kruidvat ff opgezocht (https://www.kruidvat.nl/watshome-keuken … /p/3262155), ziet er strak uit, maar kwam op dit forum het volgende tegen: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewtopic.php?id=60637

Er staat dat het maar 3min achtereen mag draaien :s

18

Re: Handmixer met kom

Karin09 schreef:

Ben nu erg happy met mijn Kenwood, en ook al bak ik stukken minder, die wil ik nooit meer kwijt, met veel opzetstukken voor 109 euro 3 jaar terug gekocht.

Ik denk dat ik toch maar wat meer centjes neerleg voor een betere keukenmachine, €100 vind ik nog een redelijke prijs. Welke Kenwood heb jij?

19

Re: Handmixer met kom

Hoeveel watt moet een goede krachtige keukenmachine minimaal hebben?