1 Laatst bewerkt door lieveelke (18-01-2010 17:11)

Onderwerp: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

Hallo allemaal

Ik maak regelmatig "even vlug" lekkere chocolade rotsjes. Makkelijk en errug lekker.

hieronder mijn stappenplan, (zal het binnenkort aanvullen met foto's)

benodigdheden.
1 bakje (ik denk 200 gr) ongezouten pinda's (ook te vervangen door andere ongezouten notenmix)
200 gr witte chocolade
400 gr melk chocolade
grote plaat (om rotsen mee in de koelkast te zetten)
bakpapier
schaaltjes om chocolade in te smelten.

Stap 1
Smelt de witte chocolade.
Ik doe dit altijd in de magnetron, 1 min 1000 Watt, 1 min 600 Watt en dan roeren tot alles gesmolten is.

Stap 2
Gooi de pinda's in de gesmolten witte chocolade en roer dit goed om totdat alle pinda's onder de chocolade zitten.

Stap 3
Schep met een vork hoopjes (3-5 pinda's) om de plaat met het bakpapier erop. Zit dit ongeveer 1 uur in de koelkast.

1 uur later
Stap 4
Smelt de melkchocolade in een diepe schaal en laat deze ongeveer 10 min staan. (dan dikt deze weer wat in en krijg je een dikkere laag over de rotsen, ook smelt dat de witte chocolade niet weer)

Stap 5
Gooi 1 rots in de melkchocolade en haal hem er weer met en vork uit, even uit laten lekken boven de schaal en weer terugleggen op de plaat met bakpapier. Harhaal dit met alle witte rotsen en zet ze weer terug in de koelkast.

half uur laten staan en smullen maar.

Natuurlijk kun je ook pure chocolade gebruiken of alleen witte of melk chocolade.

Iedereen heeft positieve en negatieve PLUSpunten

2

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

mmmmm, ga ik zeker n keer uit proberen hoor!! Dank voor je how to!

3

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

Wil ik zeker een keer proberen, bedankt!

Groetjes Serife..

4

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

klinkt lekker simpel maar erg lekker! :D
ga ik deze week nog proberen!! :D

5

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

Hmm lekker, mijn dochtertje is er gek op.
Die kunnen we mooi even samen maken.

Dank je wel.

Groetjes Gerlinde

6

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

Klinkt lekker! Een vriendin van mij maakte ze ook altijd met haar moeder! Zij deed altijd bij de chocolade nog een beetje tia maria, was echt heerlijk!

7

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

Oh da's een leuk idee! :)

Je zou toch haast nog taarten aan het maken zijn in je slaap :D

8

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

Magnumpjuh schreef:

Klinkt lekker! Een vriendin van mij maakte ze ook altijd met haar moeder! Zij deed altijd bij de chocolade nog een beetje tia maria, was echt heerlijk!

Goed idee, ga ik ook eens proberen.

Groetjes

Iedereen heeft positieve en negatieve PLUSpunten

9

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

Lekker! Ik maak dit ook weleens, alleen dan geen pinda's maar stukjes volkorenkoekjes en macadamia's. Heeeerlijk!

10

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

Nog een aanvullende tip, gekregen van een echte bonbonmaker: vlak van te voren je noten in een droge koekenpan roosteren, dan krijgen ze een nog vollere smaak die door de omhullende chocolade wordt vastgehouden!

Ook heerlijk met geconfijt fruit, studentenhaver, cornflakes....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

11

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

Zeker eerst de noten even roosteren inderdaad; geeft een heerlijke vollere smaak. Ik doe dat altijd in de oven op de ovenplaat op 180 graden voor een minuut of 8.

Verder meng ik altijd verschillende noten door elkaar; ongezouten pinda's, walnoten, macadamia's, amandelen; mmmm... is ook lekker met krokante muesli erdoor...of rijzijntjes etc....etc...

Mijn fantasie slaat op hol hihi... :lol:

12

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

Ben benieuwd :D De eerste lading pindarotsjes staat in de koelkast nu! En net nog even vlug naar de notenboer gefietst voor walnoten en rozijnen haha  :lol:

Groetjes Ginny

13

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

klinkt lekker..  O-)

Time flies when you are having fun..!!                           www.vrolijke-baksels.webklik.nl

14

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

:thumb: Thanks!  :thumb:

Deffie

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

15

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

thx ga ik zeker een proberen echt een goeie tip

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

Klinkt heerlijk. Ik ga ze denk ik ook eens proberen met de tip van cornflakes. Doet me denken aan flikjes die ik vroeger altijd at!

Groetjes van Monique      http://www.thefairycake.nl
Save the earth, it's the only planet with cake!

17

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

Heb het recept vorig weekend geprobeerd... HEEEEERLIJK!!!!

18

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

hmmmm klinkt heerlijk ga ik zeker proberen :9

En ik me maar afvragen waarom ik ben bijgekomen sinds ik taartjes en koekjes bak.... VERLEIDING!!! hihi :o

19

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

Als je 200 gram pinda's gebruikt, hoeveel rotsjes kan je dan ongeveer maken?

20

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

Hier in Italië verkopen ze geen pindarotsjes, maar nu kan ik ze dus zelf maken. Heerlijk, bedankt voor het recept!

21

Re: [HOW TO] Pindarotsjes in 5 stappen

Hmmmmmmmmmm zalig en makkelijk te maken,thanks  :thumb: