1

Onderwerp: Bewaren van een taart

Voor een surprise ben ik bezig met een taart maken.
Ik ben al een heel eind op weg maar nu is het probleem dat ik niet weet of ik hem af en toe uit de diepvries kan halen en dan weer zo snel mogelijk erin omdat ik hem graag wil bekleden.

Is het dus mogelijk dat de taart zo nu en dan uit de diepvries komt en er zo snel mogelijk weer in gaat. Of maakt het niet uit dat ie steeds ontdooit en weer bevriest??

Yvette

2

Re: Bewaren van een taart

Volgens mij kan je hem dan beter eerst helemaal bekleden en zoveel mogelijk decoreren en dan invriezen, decoraties die uit mogen harden (boetseersels, bloemen) kun je op de dag dat je hem nodig hebt er nog op doen als hij uit de vriezer komt.

Als je hem steeds iets laat ontdooien en dan weer laat bevriezen komt dit de kwaliteit niet ten goede, je krijg kans op vriesbrand, uitdrogen of ijskristalvorming in je taart.
Eerlijk gezegd denk ik ook dat steeds ontdooien en bevriezen er voor zorgt dat hij niet meer voor consumptie geschikt is.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

3

Re: Bewaren van een taart

Ik zou het risico niet lopen. Vooral wanneer je de taart wilt laten ontdooien en opnieuw invriezen. Het is zelfs gevaarlijk om voedsel opnieuw in te vriezen.

4

Re: Bewaren van een taart

Ik zou het niet doen. Kans op smeltende fondant/marsepein is dan wel heel erg groot (door het temperatuurverschil). Ben niet zo van het invriezen maar als het dan toch moet, dan zou ik de taart bekleed en gedecoreerd invriezen. Zonder de harde decoraties idd.