1 Laatst bewerkt door Passie (08-07-2011 10:29)

Onderwerp: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Eerder dit jaar ben ik een topic gestart met de vraag: Welke vullingen kunnen nou echt ingevroren worden?

Hier zijn heel veel reacties op gekomen, en ik had beloofd om alles is 1 topic op te sommen. Het heeft even geduurd, maar hier is ie dan eindelijk. Bij alle vullingen die genoemd worden spreek ik uit eigen ervaring, of uit ervaring van medeforummers. Het is dus echt uitgeprobeerd. Het betreft vullingen die met taart en al ingevroren kunnen worden.

Hier komt ie:
* Aardbeienmousse (kan ook los in de vriezer)
* Advocaatmousse
* After Eight vulling
* Baileysvulling
* Banaan/slagroomvulling (kan ook los in de vriezer)
* Bokkenpootjesvulling
* Banketbakkersroom (kan ook los in de vriezer)
* Bonbonblocmousse
* Botercreme (kan ook los in de vriezer)
* Champagecreme
* Chocoladefudge (kan ook los in de vriezer)
* Chocoladeganache o.b.v. slagroom
* Chocolademousse van Nigella Lawson
* Chocolademousse (kant en klaar, eigen merk van AH)
* Dulce de Leche (kan ook los ingevroren worden)
* Frambozenmousse (kan ook los in die vriezer)
* Hemelse modder (kan ook los in de vriezer)
* Kersen/aarbeienvlaaivulling (wel langer laten ontdooien)
* Jam
* Lemoncurd (ook zelfgemaakte)
* Mascarpone (met slagroom en suiker)
* Merenguebotercreme (e.v. gemengd met witte chocolade) (kan los heel goed ingevroren worden, na  ontdooien weer even mixen. Als het niet 1 massa wil worden even in de magnetron en dan mixen)
* Mergpijpjesvulling
* Mokkacreme
* Monatoetjes (aardbei, citroen, stroopwafel, appeltaart, bitterkoekjes) (kunnen ook los in de vriezer)
* Mona boordevol appeltaartyoghurt (gemengd met opgeklopte       slagroom en met gelatine verstevigt)
* roomkaas-slagroomvulling (na ontdooien opkloppen)
* Sinaasappelcreme
* Slagroom (verstevigt met gelatine of klopvast) (kan ook los in de vriezer)
* Zwitserse room

Royal icing kan ook in de vriezer (los), daarna wel weer even goed mixen.

Dan nog even dit:
Ik moest gisteren een taartje maken, en bij thuiskomst na mijn werkdag bleek dat ik vergeten was de botercreme uit de vriezer te halen (heb altijd een voorraadje). Ik dacht: "laat ik 'm eens proberen te ontdooien in de magnetron." Op de laagste stand uiteindelijk zo'n 10/12 minuten in totaal (steeds voorzichtig een paar minuutjes en tussentijds kijken natuurlijk). En wat denken jullie? Helemaal super! Nog even doorgemixt. Mijn botercreme is nog nooit zo mooi glad van structuur geweest. Taartje ermee afgesmeerd, en ja hoor, vanochtend zag het er allemaal nog prima uit.

Ik dacht, misschien handig om te weten, voor de mutsen onder ons (net als ik )

Ik hoop dat velen hier iets aan hebben. Ik zal de lijst in ieder geval bijhouden, en uitbreiden als ik weer iets nieuws met succes heb ingevroren.

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

2

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Nou, hier heb ik echt heel veel aan.
Super bedankt, ik ga het meteen opslaan!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

3

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Thanx, heel handig!  :thumb:

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

4

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

De bitterkoekjespudding van Mona kan ook in de vriezer!

5

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

ChantalS schreef:

De bitterkoekjespudding van Mona kan ook in de vriezer!

Thanx, ik zet 'm er meteen bij  O-)

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

6

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Hmm...de kersen/aardbeivlaaivulling? Van Jonkerfris neem ik aan...Ik vind de kwaliteit daar niet echt van op vooruitgaan hoor, niet echt een vulling die ik in een taart zou doen die anderen op moeten gaan eten..Of heb ik er gewoon een slechte ervaring mee misschien? Ik vind het heel erg waterig worden na het ontdooien namelijk..

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

7

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Liene schreef:

Hmm...de kersen/aardbeivlaaivulling? Van Jonkerfris neem ik aan...Ik vind de kwaliteit daar niet echt van op vooruitgaan hoor, niet echt een vulling die ik in een taart zou doen die anderen op moeten gaan eten..Of heb ik er gewoon een slechte ervaring mee misschien? Ik vind het heel erg waterig worden na het ontdooien namelijk..

Jonker Fris of zelf gemaakt, gaat allebei prima. Toevallig heb ik gisteren nog een telefoontje gehad, van een ontvangster van een taart gesproken. Ik had haar voor haar verjaardag een taartje kado gedaan. Ze had hem in de vriezer gedaan, omdat ze hem even wilde bewaren. Ik schrok er toen even van omdat er kersenvlaaivulling van Jonker Fris in zat. En ik wist op dat moment niet of dat wel kon. Ik heb haar dus gevraagd ofzij mij even wilde bellen, zodra ze de taart zou eten. Nou....dat was dus gisteren, en volgens haar was is heeeerlijk. En niet te waterig.

Laat is zo wie zo even voorop stellen dat vers natuurlijk altijd de beste en lekkerste optie is, voor alle vullingen.

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

8

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Ik heb de after-eight ook ingevroren gehad en kwam er prima uit!

9

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Dani schreef:

Ik heb de after-eight ook ingevroren gehad en kwam er prima uit!

Super! Zet ik die er ook bij  O-)

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

10

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Heb al een paar keer verse aardbeien gecombineerd met banketbakkersroom ingevroren en dit smaakte ook nog heerlijk! Kun je er gerust bijzetten!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

11

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

kokkie schreef:

Heb al een paar keer verse aardbeien gecombineerd met banketbakkersroom ingevroren en dit smaakte ook nog heerlijk! Kun je er gerust bijzetten!

Bedoel je, bbr en aarbeien samen in 1 laag?
Want verse aardbeien alleen in 1 laag gaat niet goed..... :nooo, bij het ontdooien komt er allemaal vocht in de cake. Dat zie je ook als je aardbeien alleen invriest, ze komen er een stuk slapper uit, en drijven in hun eigen vocht....

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

12

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Heb je het nu over vullingen die verwerkt met-taart-en-al kunnen worden ingevroren?

Weet iemand toevallig welke vullingen ik kan invriezen als ik teveel heb gemaakt? Vind het zo zonde om de helft weg te gooien van bijvoorbeeld botercreme of chocoladefudge...

13

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Cashew schreef:

Heb je het nu over vullingen die verwerkt met-taart-en-al kunnen worden ingevroren?

Weet iemand toevallig welke vullingen ik kan invriezen als ik teveel heb gemaakt? Vind het zo zonde om de helft weg te gooien van bijvoorbeeld botercreme of chocoladefudge...

Chocoladefudge zou ik niet weten (dat haalt nooit de vriezer) maar bc kan je prima ook 'los' invriezen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

14

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Pooh schreef:

Chocoladefudge zou ik niet weten (dat haalt nooit de vriezer) maar bc kan je prima ook 'los' invriezen.

OK, dan ga ik het gewoon eens proberen, niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

15

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Handig deze weetjes :)
Bedankt!

16 Laatst bewerkt door Passie (16-04-2010 21:15)

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Cashew schreef:

Heb je het nu over vullingen die verwerkt met-taart-en-al kunnen worden ingevroren?

Weet iemand toevallig welke vullingen ik kan invriezen als ik teveel heb gemaakt? Vind het zo zonde om de helft weg te gooien van bijvoorbeeld botercreme of chocoladefudge...

Ja, dit zijn vullingen die met taart en al ingevroren kunnen worden  :Y
Maar er zitten er ook een paar tussen waarvan ik zeker weet dat ze los in de vriezer kunnen, als je wat over hebt.

Ik heb de lijst even voor je aangepast.  ;)

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

17

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

mergpijpjesvulling en mokkacreme kunnen ook perfect worden ingevrozen

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

18

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Passie schreef:
kokkie schreef:

Heb al een paar keer verse aardbeien gecombineerd met banketbakkersroom ingevroren en dit smaakte ook nog heerlijk! Kun je er gerust bijzetten!

Bedoel je, bbr en aarbeien samen in 1 laag?
Want verse aardbeien alleen in 1 laag gaat niet goed..... :nooo, bij het ontdooien komt er allemaal vocht in de cake. Dat zie je ook als je aardbeien alleen invriest, ze komen er een stuk slapper uit, en drijven in hun eigen vocht....

Uh.. bij mij lukte het dus wel... laag bbr en dan verse aardbeien erop. Ze zijn dan natuurlijk wel slapper als verse, maar geen drab, de smaak was nog als van verse en het was ook geen drijvende biscuit geworden.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

19

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

chocoladefugde is heel goed invriesbaar!~!

20

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

ja? kan je dat echt allemaal invriezen?
laat je de taart dan tot het aansnijden in de koeling staan of laat je hem dan wel een uurtje op kamertemperatuur komen? :P

21

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Karen75 schreef:

chocoladefugde is heel goed invriesbaar!~!


Thanx, genoteerd!  ;)

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

22

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

dreamer schreef:

mergpijpjesvulling en mokkacreme kunnen ook perfect worden ingevrozen


:thumb: De lijst is aangevuld!

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

23

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Tessa92 schreef:

ja? kan je dat echt allemaal invriezen?
laat je de taart dan tot het aansnijden in de koeling staan of laat je hem dan wel een uurtje op kamertemperatuur komen? :P

Iedereen ontdooit zijn taarten geloof ik anders. Mijn manier is: De doos open, een tijdje buiten de koeling tot de ergste condens is verdwenen. Dus eigenlijk ontdooit ie volledig buiten de koeling. En dan (indien nodig of gewenst) in de koeling.

En  :Y  deze vullingen zijn allemaal in te vriezen.

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

24

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

nog een vraagje (best dringent omdat ik vanavond ga maken) ik wil de aardbeien yoghurt bavaroise maken maar kan je iets wat gemaakt is van joghurt en melk wel invriezen?

25

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

peet78 schreef:

nog een vraagje (best dringent omdat ik vanavond ga maken) ik wil de aardbeien yoghurt bavaroise maken maar kan je iets wat gemaakt is van joghurt en melk wel invriezen?

`

niemand??