1

Onderwerp: kan foodprinter ook gewone printer zijn?

ik zou dolgraag zo'n printer willen, maar vind het een grote uitgave. kan je er ook (met andere cartrigdes natuurlijk) gewoon mee printen? dan schaf ik hem aan op de zaak en sla 2 vliegen in 1 klap!

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

2

Re: kan foodprinter ook gewone printer zijn?

Vragen over foodprinters horen niet in Tweede kans ;)

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: kan foodprinter ook gewone printer zijn?

Nee, lijkt me zelf niet zo smakelijk.. Dan gaat er eerst normale inkt doorheen en dan "eetbare"..
Je kan de printer wel gewoon gebruiken als je besluit te stoppen met "foodprinten"maar je kan daarna niet meer terug..

4

Re: kan foodprinter ook gewone printer zijn?

Net als wat noompie zegt.. je kan we gewoon cartridges erin doen... maar na dat je dat doe niet meer gebruiken voor eetbare dingen. 
De inkt blijft in de printer zitten...  niet echt smakelijk

5

Re: kan foodprinter ook gewone printer zijn?

Je kunt wel schoonmaakcartridges kopen om de inkt uit de printer te krijgen, maar die gaan niet zo vaak mee. Het is dus niet echt een optie om een printer dagelijks voor beide doeleinden te gebruiken. Als je toch al van plan bent om voor gewone printjes een andere printer te kopen, kan je je oude wel schoonmaken met die cartridges en daarna dan een foodcartridge erin doen.

Of je koopt een 2e hands printer waar je die schoonmaakcartridges in doet, dat ben ik van plan. Die houd ik dan gewoon voor frosty sheets en ouwels...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Re: kan foodprinter ook gewone printer zijn?

maar wat zit er dan voor spul in die schoonmaakcartridges? Ik zou het denk ik niet aandurven.... :S

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Re: kan foodprinter ook gewone printer zijn?

Ik denk dat jij voor de voedsel veiligheid niet een gewone printer mag gebruiken ook is die ""schoongemaakt"":S

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht

8

Re: kan foodprinter ook gewone printer zijn?

Ik heb van een site die foodprinters verkoopt de melding gekregen dat dit gewone printers zijn. Ik heb me dan ook enkel de cartridges besteld bij die webwinkel en een printer ( wel nieuw) dichter bij mij gekocht.  Ik zou het zelf niet durven om een printer die al gewone inkt gehad heeft te gebruiken. Ik heb de printer nog maar net van na de feestdagen dus verder nog geen ervaring.

9

Re: kan foodprinter ook gewone printer zijn?

Mirjam5 schreef:

maar wat zit er dan voor spul in die schoonmaakcartridges? Ik zou het denk ik niet aandurven.... :S

De schoonmaakcartridges die ik gekocht heb, zijn ook speciaal om te gebruiken met eetbare inkt. Er zit het volgende in:

Water, Glycerol 8422, Colotx: Brillant blue E133,
Preservative1:. 2P ropandioEl 1520,C itric acidE 330

Toen ik de printer gereinigd had met deze cartridge kwam er absoluut helemaal geen enkele kleur meer af, dus heb ik er alle vertrouwen in dat hij helemaal schoon was en veilig om eetbare inkt in te doen...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

10

Re: kan foodprinter ook gewone printer zijn?

Annemiek schreef:
Mirjam5 schreef:

maar wat zit er dan voor spul in die schoonmaakcartridges? Ik zou het denk ik niet aandurven.... :S

De schoonmaakcartridges die ik gekocht heb, zijn ook speciaal om te gebruiken met eetbare inkt. Er zit het volgende in:

Water, Glycerol 8422, Colotx: Brillant blue E133,
Preservative1:. 2P ropandioEl 1520,C itric acidE 330

Toen ik de printer gereinigd had met deze cartridge kwam er absoluut helemaal geen enkele kleur meer af, dus heb ik er alle vertrouwen in dat hij helemaal schoon was en veilig om eetbare inkt in te doen...

Nou jij zeg al:speciaal voor eetbare inkt en NIET voor de gewone inkt,ik zal dus niet durfen om op zo manier ""schoon te maken""...,maar dat is mijn mening wat betreft voedsel veiligheid....

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht