1

Onderwerp: botercreme

Hoi,

Ik heb gisteren de bestelling binnen gekregen uit de webshop, fantastisch geregeld allemaal ;<)). Nu heb ik een vraag. Wij (ik en drie andere collega's) gaan vanavond ieder een ronde taart vullen en bekleden met marsepein. Hoeveel botercreme heb je dan ongeveer nodig en moet je voor de bankerbakkerscreme zoals is omschreven in het recept op deze site ook nog iets toevoegen aan de botercrememix die wordt verkocht in de webshop? Ik hoor het graag.

groetjes Mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

2

Re: botercreme

Hoi Marielle,

De botercreme mix kun je bereiden zoals op het pak staat. Je hebt voor 1 taart (en dan ga ik uit van 1 laag botercreme) van ongeveer 24 cm. voldoende aan 100 gram mix en 100 gram poedersuiker  (+200 ml.water) en 250 gram boter. Dus dat recept kun je volgen, laat het mengsel vooral ook staan, dus echt goed laten indikken. Je kunt rustig het mengsel in de ochtend maken als je het bijv. 's avonds gaat maken.

Heel veel succes en we zijn zeer benieuwd naar de resultaten (en ook van het invries project! Hou je ons op de hoogte??)

Groetjes, Inge

PS: heb je teveel creme gemaakt, in de koelkast is het een week houdbaar en in de vriezer zeker wel een maandje!

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: botercreme

Inge,

Dank je wel voor het snelle antwoord. Ik hoop alleen dat ik het nog goed kan laten indikken. Kan pas om 5 uur de creme gaan maken en om half 8 gaan we met zijn alle aan de slag. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte van de resultaten en ook hoor je na 4 december hoe het invriezen van de taart is bevallen.

gr. Mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

4

Re: botercreme

Hoi Inge,

Ik had ook de botercrememix gebruikt met 250 gram boter voor een taart van 24 cm, maar ik hield meer dan de helft over. Ik had ook een laagje jam tussen de taart gedaan. Ik was bang dat het te machtig zou worden als ik er meer tussen/op zou smeren, maar nu denk ik toch dat ik het te dun gedaan heb.... Kan je ongeveer aangeven hoe dik jij de botercreme tussen en over de taart smeert?

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Re: botercreme

Hoi Mirjam,

Ik smeer toch wel een vinger dik ertussen. Maar het is ook naar smaak hoor. Als je de creme lekker luchtig hebt geklopt, dan valt het met de machtigheid wel mee. Maar het blijft natuurlijk naar je eigen smaak, de een houdt van lekker gevuld, de ander heeft liever wat minder.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Re: botercreme

Ik gebruik als tussenlaag de botercreme gemengd met banketbakkersroom (en dan maak die ik botercreme met de mix van Inge en dat geeft toch wel een lekker smaakje )
En de buitenlaag zonder de room.

Door die banketbakkersroom er door smaakt het minder boterachtig vind ik.
Ik had toen ook genoeg voor een barbietaart (een laag en buitenkant) en nog een klein plat taartje van ongeveer 20 cm (ook 1 laag en buitenkanten)
Ik denk dat ik niet helemaal aan 1 vinger dikte kom maar dat zal niet veel schelen.

Gr Nicole

7

Re: botercreme

Hoi,

Nou inmiddels heb ik de foto's van de taarten op de show off gezet. Op zich waren ze allemaal goed gelukt, helaas viel de brandweertaart op het einde van de avond naar voren, maar de jarige job vond hem nog geweldig.

Na het maken van de taart heb ik hem dus in de vriezer gezet gewikkeld in aluminiumfolie. Gisteren de taart eruit gehaald en laten ontdoien. Op zich was hij nog wel mooi en ook nog lekker ;<)), maar de zijkant bleef op sommige plaatsen plakken aan de folie. Dit was wel jammer. Ik denk zelf dat het kwam omdat d elaag botercreme tussen de cake en de marsepein te dik was (weet ik ook weer voor de volgende keer).

Al met al is invriezen van de taart als hij helemaal klaar is denk ik geen probleem, alleen moet de taart dan wel vrij staan in bijvoorbeeld een grote taartbox.

gr. Mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle