1

Onderwerp: Red Velvet Cake; wat moet ik weten mbt vullen/decoreren/invriezen?

Hi,

Over een paar weken wil ik mijn eerste Red Velvet taart maken. Ik heb hiervoor FunCakes mix in huis. Het is de bedoeling dat deze gebruikt wordt om een taart versierd met fondant van te maken. Ik wil de taart gaan vullen met cheesecakevulling (1 citroen, 300 gram roomkaas, 300 milliliter slagroom, 120 gram witte basterdsuiker) en gaan afsmeren met witte chocoladeroom (350 gram witte chocolade, 600 gram roomkaas, 300 gram poedersuiker, 20 gram boter, 2 theelepels vanille-extract)

Een aantal vragen hierover...
1. Kan dit überhaupt? Ik bedoel kan ik fondant bekleden als ik de taart af smeer met de witte chocoladeroom of moet ik hier iets anders voor verzinnen? (Zo ja, welke suggesties zijn er)
2. Kan ik de taart als hij af is (dus gebakken, gevuld en gedecoreerd) invriezen?

2 Laatst bewerkt door Esther68 (28-08-2018 17:17)

Re: Red Velvet Cake; wat moet ik weten mbt vullen/decoreren/invriezen?

De cheesecakevulling lijkt me erg lekker icm red velvet  :P . Wat betreft de witte chocoladeroom....ik denk dat deze te nat en te slap is om mee af te smeren. Zou wel kunnen, denk ik, als je de taart niet ging decoren (bekleden?) maar je doet er nog fondant op of overheen. Meestal wordt er om mee af te smeren 1:1 botercreme (poedersuiker:roomboter) gebruikt. Deze wordt hard in de koeling en is niet vochtig zodat de kans op smeltende fondant erg klein is.
Taart kun je invriezen (ga ik uit van de 1:1 bc). In kartonnen doos met pedaalemmerzak erom. Uit de vriezer de zak eraf halen en taart in doos in de koelkast laten ontdooien

3

Re: Red Velvet Cake; wat moet ik weten mbt vullen/decoreren/invriezen?

@Esther68 Dank voor de tip. Misschien dat ik dan de cheesecakevulling en de chocoladeroom ook als vulling doe. Of zou dat teveel van het goede zijn?