1

Onderwerp: Welk matriaal gebruiken jullie om te bekleden?

Ik heb nu verschillende soorten geprobeerd en er zit redelijk wat verschil in de soorten fondant enz.
Welk merk vinden jullie het fijnst werken?

hobbybakster voor het leven!
https://www.facebook.com/sylviahobby

2

Re: Welk matriaal gebruiken jullie om te bekleden?

Ik werk het liefst met Funcakes fondant

Mijn taarten: https://www.facebook.com/CakesByCher.
Webshop voor eetbare prints: www.TaartPrintje.com - vanaf €1,- (frosting)

3

Re: Welk matriaal gebruiken jullie om te bekleden?

Ik bekleed nooit met fondant, alleen met marsepein. En daar gebruik ik alleen Zeelandia voor. Ik vind dit merk lekker qua smaak en makkelijk mee te werken.
Fondant gebruik ik af en toe voor letters etc. maar gebruik daar allerlei merken voor.

Re: Welk matriaal gebruiken jullie om te bekleden?

Ik vind massa ticino het fijnste, is duurder dan de funcakes maar hij scheurt bij mij nooit en je kan hem super dun uitrollen.
Zelfs in warm weer is het fijn om mee te werken en de smaak is niet chemisch.
Daarnaast is die ook gluten en lactose vrij.

Ik heb funcakes geprobeert maar kon er totaal niet mee over weg, super plakkerig en toch scheuren? Ik gebruik funcakes alleen om te boetseren.

5

Re: Welk matriaal gebruiken jullie om te bekleden?

Gebruik meestal Satin ice, is soepel, flexibel , dun uit te rollen en zacht van smaak. Gebruik de voorgekleurde blokjes fondant voor boetseersels. Ook de fondant van Bakels en sligro is prima, voorkeur  Satin ice.

Re: Welk matriaal gebruiken jullie om te bekleden?

Ik ben ooit begonnen met Funcakes en nooit meer afgestapt...

7

Re: Welk matriaal gebruiken jullie om te bekleden?

callebaut fondant. Absoluut de lekkerste en makkelijkste!!

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

8

Re: Welk matriaal gebruiken jullie om te bekleden?

Ik gebruik wit van de Sligro (uit de emmertjes) en gekleurd van Funcakes. Heb trouwens op een ander fb-forum gelezen dat de kwaliteit van de Sligro fondant (de emmertjes wit) achteruit is gegaan. Iemand hier last van gehad?

9

Re: Welk matriaal gebruiken jullie om te bekleden?

jammer genoeg verkopen ze callebaut niet in kiloverpakking. Heb ooit eens emmer gekocht omdat ik die keer best veel nodig had, maar ik bekleed meestal met Zeelandia marsepein. Ben zelf niet zo van de fondant, maar de Callebaut vind ik dan nog de lekkerste. En fijnste om mee te werken  ;)

10

Re: Welk matriaal gebruiken jullie om te bekleden?

Ik heb de callebaut wel al in de kilo verpakking gekocht. Wel online dan.
Ik ben er nog niet uit.
Heb ooit die van de Aveve gebruikt, Cake 'n party en scheurde wat.
Nu had ik onlangs 2 taarten gemaakt.
Een met satin ice, was heel makkelijk om te kleden maar heel plakkerig en had er dan maar wat suikerpoeder op mijn aanrecht gedaan maar dat maakte plekjes en zelfs dan kon ik nog niet met de smoother over. Wel een resultaat zonder plooien ook al ben ik maar beginner.
De andere taart met callebaut was heel hard om te kneden, maar had wel wat plooien maar gok dat het beter zal gaan als ik wat meer oefen. Kon je wel met de smoother over en had geen suikerpoeder nodig.
Mijn vriend had voorkeur voor de smaak van satin ice maar bij mij maakte niet zoveel uit. En ik en de meesten die ik ken eten het niet op.

11

Re: Welk matriaal gebruiken jullie om te bekleden?

Ik deed het altijd met funcakes. Maar sinds ik callebaut geprobeerd heb, zweer ik daarbij. Wat een geweldig fijne fondant is dat! :D

12

Re: Welk matriaal gebruiken jullie om te bekleden?

Rylke84 schreef:

Ik gebruik wit van de Sligro (uit de emmertjes) en gekleurd van Funcakes. Heb trouwens op een ander fb-forum gelezen dat de kwaliteit van de Sligro fondant (de emmertjes wit) achteruit is gegaan. Iemand hier last van gehad?

Ik gebruik de witte emmer van de sligro met zwart logo en bake & nogiets..maar werkt niet lekker meer..en dus opzoek naar wat anders

hobbybakster voor het leven!
https://www.facebook.com/sylviahobby

13

Re: Welk matriaal gebruiken jullie om te bekleden?

Ik gebruik alleen marsepein. En dan die van funcakes. Werkt super en is ook nog heel
lekker. Krijg complimenten dat de marsepein en de taart
altijd super lekker zijn. Dus....hou ik het bij funcakes :thumb:

14

Re: Welk matriaal gebruiken jullie om te bekleden?

creamook schreef:

Ik gebruik alleen marsepein. En dan die van funcakes. Werkt super en is ook nog heel
lekker. Krijg complimenten dat de marsepein en de taart
altijd super lekker zijn. Dus....hou ik het bij funcakes :thumb:

Deze gebruikte ik ook in het begin, totdat iemand zei dat ze de marsepein van de banketbakker toch iets lekkerder vond . Ik balen, maar wist ik veel....ik was net begonnen met taarten maken. Ben gaan zoeken op het web en ontdekte Zeelandia marsepein........ Zoveeeeel lekkerder en makkelijker te kneden dan FC  :y. En de taart aanvragen kwamen, en blijven, binnenstromen  ;)

15

Re: Welk matriaal gebruiken jullie om te bekleden?

Zeelandia (marsepein) of Callebaut (fondant). Beide werken erg fijn :)

16

Re: Welk matriaal gebruiken jullie om te bekleden?

Ik wil dat callebaut fondant wel eens proberen, wie weet waar ik het best kan bestellen?

hobbybakster voor het leven!
https://www.facebook.com/sylviahobby