1

Onderwerp: Recept voor Royal Icing

Dit is mijn video voor het recept voor royal icing.

wat vinden jullie er van?

http://youtu.be/G33R-a2K-d8

alvast bedankt!

Meer Koekjes --> kijk op mijn IG of FACEBOOK!!!
Instagram: TheCookieStudioNL Facebook

2 Laatst bewerkt door Suzan1970 (25-04-2013 11:27)

Re: Recept voor Royal Icing

:thumb: Erg duidelijk en wat handig dat rollen in plasticfolie en dan in de spuitzak. Dank je!

3

Re: Recept voor Royal Icing

Suzan1970 schreef:

:thumb: Erg duidelijk en wat handig dat rollen in plasticfolie en dan in de spuitzak. Dank je!

Bedankt voor je reactie!

Hopelijk heb je er wat aan  :)

Meer Koekjes --> kijk op mijn IG of FACEBOOK!!!
Instagram: TheCookieStudioNL Facebook

4

Re: Recept voor Royal Icing

leuk filmpje...duidelijk en makkelijk dat je spuitzak zelf niet vies wordt :)

5

Re: Recept voor Royal Icing

Ook ideaal voor boter crème!! Want dan krijg ik nooit me zak schoon en vet vrij.

Meer Koekjes --> kijk op mijn IG of FACEBOOK!!!
Instagram: TheCookieStudioNL Facebook

6

Re: Recept voor Royal Icing

Ik zie in je filmpje dat je de draadgarde gebruikt. Gaat dat goed? Of is het misschien beter toch de k_ klopper te gebruiken. Wil liever niet dat mijn mixer het loodje legt.

7

Re: Recept voor Royal Icing

anja66 schreef:

Ik zie in je filmpje dat je de draadgarde gebruikt. Gaat dat goed? Of is het misschien beter toch de k_ klopper te gebruiken. Wil liever niet dat mijn mixer het loodje legt.

Ik gebruik altijd mijn garde voor Royal icing te maken nog nooit problemen gehad, en heb al aardig wat icing gemaakt.
Maar er wel altijd blij blijven en na 8 min elke 30 sec checken tot je het zelf dik genoeg vind.

Meer Koekjes --> kijk op mijn IG of FACEBOOK!!!
Instagram: TheCookieStudioNL Facebook

8

Re: Recept voor Royal Icing

Mooi filmpje. Is de dikte van de royal icing goed genoeg om te spuiten dat het blijft staan zegmaar? of hoe kun je deze aanpassen?

p.s. je spullen  :o moooii!

Aangename tijdsbesteding, Bezigheid in vrije tijd, Genoeglijke bezigheid, Plezier hebben, Liefhebberij, Lievelingsbezigheid, Plezierwerk, Verslavingsverschijnsel, Vrijetijdsbesteding http://taarttopper.wordpress.com/

9 Laatst bewerkt door Louise25 (26-04-2013 09:42)

Re: Recept voor Royal Icing

Goudlokje19 schreef:

Mooi filmpje. Is de dikte van de royal icing goed genoeg om te spuiten dat het blijft staan zegmaar? of hoe kun je deze aanpassen?

p.s. je spullen  :o moooii!

Bedankt!!

Vroeger maakt ik 2 diktes, om uit te lijnen en 1 vloeibare, nu gebruik ik 1 type om me koekjes te bedekken.
De dikte is meer oefenen, sommige zeggen dat je een mesje er door heen moet trekken en als hij dan dicht valt de icing rond 15 a 20 seconden dan zit je goed.
Zo doe ik dat niet ik doe het voor al op gevoel, zo als je misschien in filmpje zag ik laat het van me lepel vallen en schut met me bakje en dan kan ik al zien wat genoeg is maar dat is wel even oefenen.

Tevens als ik echt dikke icing wil maken zodat je er mee kan spuiten en dat het echt blijft staan, dan gebruik ik de icing dat ik uit de kom haal en niet verdunt heb, misschien soms alleen een halve theelepel water maar ook echt meer niet.

De diktes kan je vergelijken met;
Vloeibaar, saus achtige
Middel, tandpasta achtig
Dik, chocoladepasta / botercreme

Hopelijk snap je een beetje wat ik bedoel, dit is eigenlijk ook het
Moeilijkste en belangrijkste gedeelte!

Veel plezier!!

Meer Koekjes --> kijk op mijn IG of FACEBOOK!!!
Instagram: TheCookieStudioNL Facebook

10

Re: Recept voor Royal Icing

Hallo,
ben pas nieuw en ben nog een leek in het bakwereldje.Maar wat bedoelen ze met merengue powder.Ik dacht dat ze met eiwit royal icing maakte.Klinkt mischien een stomme vraag,maar ik stel ze toch maar  :)
Groetjes

11

Re: Recept voor Royal Icing

Mecky schreef:

Hallo,
ben pas nieuw en ben nog een leek in het bakwereldje.Maar wat bedoelen ze met merengue powder.Ik dacht dat ze met eiwit royal icing maakte.Klinkt mischien een stomme vraag,maar ik stel ze toch maar  :)
Groetjes

Hoi Mecky,

Ik bedoel gewoon Merengue poeder, dat is een soort eiwit poeder.
Eiwit poeder is wat de naam al zegt gedroogde eiwitten.
Merengue poeder zit meer in dan alleen eiwit, en het wordt crème kleurig ipv geel, dat gebeurt als je eiwit poeder gebruikt.

In merengue poeder zit onder andere:

Ingrediënten: maïszetmeel (afkomstig van genetisch gemodificeerd maïs), eiwit, suiker, emulgator: Arabisch gom (E414), stabilisatoren: calciumsulfaat (E516), citroenzuur (E330), voedingszuur: natrium kalium tartraat (E337), antiklontermiddel.: siliciumdioxide (E551), kunstmatige aroma's.

Meer Koekjes --> kijk op mijn IG of FACEBOOK!!!
Instagram: TheCookieStudioNL Facebook